یک تحلیلگر فولادی معتقد است دولت باید نرخ دلار نیمایی را با قیمت بازار آزاد برابر کند تا تولیدکنندگان بتوانند مازاد تولید خود را صادر کنند.

ناهماهنگی‌ها باعث سرگردانی تولیدکنندگان و خریداران شد

علیرضا کاویان‌مهر در رابطه با وضعیت عرضه‌های محصولات فولادی در بورس کالا اظهارداشت: با توجه به شرایط فعلی در اقتصاد کشور، می‌توان گفت برای تولیدکنندگان این حوزه، فروش داخلی مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود. در نقطه مقابل، تاجرانی که اقدام به خرید محصولات میلگرد از بورس کالا می‌کنند، به دلیل اینکه می‌توانند در قبال تعهدات ارزی خود کالا وارد کرده و آن را به نرخ دلار آزاد بفروشند، صادرات برای آنها سودآوری خوبی خواهد داشت.

وی گفت:  

دولت باید نرخ دلار نیمایی را با قیمت بازار آزاد برابر کند تا تولیدکنندگان بتوانند مازاد تولید خود را صادر کنند. در غیر این ‌صورت، تولیدکنندگان فقط تا سقف ارز مورد نیاز خود اقدام به صادرات کرده و ادامه کار صادرات را به تجار واگذار خواهند کرد.

این تحلیلگر فولادی با اشاره به تغییر پی در پی فرمول قیمت‌گذاری فولاد در بورس کالا، گفت:

ناهماهنگی بین وزارت صمت، ستاد تنظیم بازار، سران قوا، سازمان بورس و همچنین تعلل در تصویب طر‌ح‌های موثر در تعدیل بازار، باعث سرگردانی تولیدکننده و خریدار در این حوزه شده است.

کاویان‌مهر در پایان اظهار داشت:

به نظر می‌رسد رکود در بازار مقاطع فولادی، تحت تاثیر فاکتورهایی بوده که به ‌صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌توانند از دلایل ایجاد رکود اقتصادی در این صنعت باشند. برای باز شدن گره کور این حوزه، به مجموعه‌ای از طرح‌ها و مصوبه‌های کاربردی نیاز داریم تا خودکفایی و ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه داشته باشد.

تاریخ:1402/01/26

منبع:آرتان پرس

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

انتقاد شدید از تغییرات پی در پی فرمول قیمت‌گذاری فولاد در بورس کالا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *