حسین بختیاریدرباره وضعیت عرضه محصولات فولادی در بورس کالا اظهارداشت: متاسفانه در حال حاضر متاسفانه عرضه‌های فولاد در بورس کالا حال و روز مناسبی ندارند.

فعلاً دولت با دخالت گسترده در بورس کالا سعی در پایین آوردن قیمت فولاد بدون دلیل در کشور دارد، چرا که اگر قصد کنترل قیمت مسکن را داشته باشد، به هیچ عنوان سیاست موفقی محسوب نمی‌شود.

بختیاری افزود: در سال گذشته در ۸ ماهه اول سال، قیمت فولاد روندی نزولی داشت و بسیاری از شرکت‌های فولادی و تجار فولاد زیان‌های هنگفتی را تجربه کردند اما قیمت مسکن بدون اعتنا به این حوزه، روندی صعودی داشت، بنابراین پایین آوردن قیمت فولاد به خصوص میلگرد و تیرآهن هدیه‌ای است که دولت به سازندگان مسکن می‌دهد که نفعش به جیب ملت نمی‌رود.

معاون فروش فولاد خراسان یادآور شد: در هفته‌های گذشته فرمول جدیدی در بورس کالا ابداع شد که تغییرات قیمت پایه فولاد در صورت معامله شدن عرضه‌ها به علاوه یک درصد میانگین قیمت کشف شده دو هفته قبل رشد کند و در صورتی که عرضه‌ای منجر به معامله نشد، تا ۵ درصد قیمت پایه کاهش یابد.

به گفته بختیاری، در دو هفته گذشته بورس کالا به این اتفاق بسنده نکرد و شرکت‌های فولادی را تحت فشار می‌گذارد تا قیمت‌های پایه را بیش از این کاهش دهند.

وی با بیان اینکه بورس کالا همچنان بر مدار قبل حرکت می‌کند و برخلاف دستورالعمل‌های خود، قیمت‌های دستوری را در دستور کار خود قرار داده و گناه آن را به گردن دولت می‌اندازد، اظهارداشت: چنین عملکردی باعث شده قیمت محصولات فولادی به طور چشمگیری در بازار در هفته‌های گذشته کاهش یابد؛ علی‌رغم اینکه شاهد هستیم که قیمت خودرو و بسیاری از اقلام دیگر همچنان صعودی است.

تاریخ:1402/01/27

منبع:فولادبان

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

بورس کالا دوباره به قیمت‌گذاری دستوری روی آورد/ شرکت‌های فولادی را تحت فشار نگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *