انجمن جهانی فولاد اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود برای سال جاری، تقاضای فولاد در جهان ۲.۳ درصد افزایش یابد.

تقاضای فولاد جهان در 2023 چقدر افزایش می‌یابد‌

به نقل از تاس، انجمن جهانی فولاد اعلام کرد که انتظار می‌رود تقاضای فولاد در جهان برای سال جاری، ۲.۳ درصد افزایش یافته و به ۱.۸۲۲ میلیارد تن برسد.

این انجمن همچنین گفته است برای سال آینده پیش‌بینی رشد ۱.۷ درصدی تقاضای فولاد و رسیدن آن به ۱.۸۵۴ میلیارد تن را دارد.

انجمن مذکور اعلام کرده که تقاضای فولاد در روسیه ۵ درصد کاهش خواهد یافت و به ۳۹.۶ میلیون تن خواهد رسید.

انجمن جهانی فولاد همچنین پیش‌بینی کرده که در سال ۲۰۲۳ تقاضای فولاد در چین ۲ درصد بالا رفته و به ۹۳۹.۳ میلیون تن برسد و این در حالی است که تقاضای فولاد این کشور در سال گذشته ۳.۵ درصد منفی شده بود.

از طرفی این انجمن اعام کرده: مصرف فولاد هند در سال جاری ۷.۳ درصد و برای سال آینده ۶.۲ درصد بالا خواهد رفت. هند در سال ۲۰۲۳، ۱۲۳.۳ میلیون تن مصرف فولاد خواهد داشت.

مصرف فولاد در آمریکا هم برای سال جاری ۹۵.۸ میلیون تن برآورد شده که نسبت به سال گذشته رشد ۱.۳ درصدی خواهد داشت.

البته نرخ بهره بالا و افزایش تورم در اغلب کشورهای جهان روند افزایش تقاضای فولاد در آنها طی سال جاری را محدود خواهد کرد. در عین حال بهبود اوضاع اقتصادی در چین در سایه لغو محدودیت‌های کرونایی، بهبود اوضاع اروپا پس از بحران انرژی و بهتر شدن شرایط زنجیره تامین فولاد در جهان اثر مثبتی بر بازار این کالای اساسی خواهد داشت.

انجمن جهانی فولاد می‌گوید: افزایش تورم و نرخ بهره بالا ازجمله عواملی هستند که افزایش مصرف فولاد در جهان در سال ۲۰۲۴ را محدود خواهد کرد.

تاریخ:1402/01/31

منبع:فارس

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

تقاضای فولاد جهان در ۲۰۲۳ چقدر افزایش می‌یابد‌

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *