رشد ۱۱ درصدی تولید فولاد ایران در ۱۰ ماهه نخست سال جاری

همچنین پایش و بررسی تولید آهن اسفنجی در واحدهای احیاء مستقیم توسط پترومتالز، نشان می‌دهد که حجم تولید آهن اسفنجی ایران در ۱۰ ماهه نخست امسال ۲۷ میلیون و ۴۹۰ هزار تن بوده که ۷ درصد بیش از مدت مشابه سال قبل است.

جزئیات تولید فولاد میانی کشور

در ۱۰ ماهه نخست امسال، ۱۵ میلیون و ۶۹۰ هزار تن بیلت و بلوم در واحدهای فولادسازی کشور تولید شده که رشد ۱۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

میزان تولید اسلب نیز در ۱۰ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ با رشد ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۱۰ میلیون تن رسیده است.

از کل تولید فولاد میانی کشور، ۶۱ درصد سهم بیلت و بلوم و ۳۹ درصد سهم اسلب بوده است.

قابل ذکر است که تولید آهن اسفنجی کشور در ۱۰ ماهه نخست امسال، ۱ میلیون و ۶۸۲ هزار تن بیش از مدت مشابه سال قبل بوده است. رشد تولید فولاد میانی نیز در سال جاری، ۴ درصد بیش از رشد تولید آهن اسفنجی بوده است. در کل، مدیریت بهتر کمبود برق در تابستان سال جاری باعث شد تا در مجموع تولید فولاد کشور نسبت به سال گذشته، رشد داشته باشد. با این وجود، در دی‌ماه امسال، حجم تولید فولاد میانی و آهن اسفنجی کشور به دلیل محدودیت‌های شدید مصرف گاز، کمتر از دی‌ماه سال گذشته بوده است.

تاریخ:1401/11/26

منبع:پترو متالیز

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

رشد ۱۱ درصدی تولید فولاد ایران در ۱۰ ماهه نخست سال جاری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *