رامین راد با اشاره به اینکه فولادسازی یکی از صنایع برتر و استراتژیک در راهبرد توسعه صنعتی ایران به شمار می‌رود، اظهارداشت: نقش پررنگ این صنعت در شاخص‌های توسعه از جمله تولید ارزش‌ افزوده، ایجاد اشتغال، صادرات و ارزآوری، سهم از بازار، زنجیره تأمین و افزایش سطح دانش و فناوری غیرقابل انکار است.
وی گفت: تقریباً همه متفق‌القول هستیم که توان کشور در غیر خام فروشی و صادرات صنایع پایین دستی مانند صادرات فولاد نقش بسیار پررنگی در توسعه آن کشور دارد. در صورتی که این کسب ثروت از راه صادرات در راه توسعه فناوری آن صنعت، به‌روزسازی تجهیزات و پیروز ماندن در بازار رقابتی جهانی سرمایه‌گذاری شود.
این کارشناس صنعت فولاد افزود: با توجه به اینکه وضعیت صادرات فولاد کشور بستگی به نیروی کار و تولید دارد، متاسفانه اتفاق آزاردهنده‌ای که کاملا نمایان است، اینکه صادرات فولاد به عنوان تنظیم‌گر بازار داخلی، قربانی برنامه‌های ضعیف تجارت داخلی و تصمیمات خلع الساعه می‌شود.
راد تصریح کرد: چالش‌های تحریمی بین المللی و وجود بخشنامه های جدید سبب محدودیت‌ها در بازارهایی که سال‌ها برای آنها تلاش کرده ایم، شده است.
وی تاکید بر اینکه با توجه به شرایط فعلی، در سال جاری قطعاً چالش بازار فولاد بیشتر می شود، خاطرنشان کرد: موضوع بین المللی برجام برای فعالان این صنعت مبهم است. از سوی دیگر، دولت در جهت مهار تورم به دنبال سیاست‌های انقباضی رفته است؛ در این صورت هر اتفاق یا جریانی می‌تواند بر صنعت فولاد تاثیر گذار باشد.
این کارشناس صنعت فولاد در پایان بیان کرد: در شرایط فعلی جهانی باید دید با سیاست‌های دولتی و تورم بالا وضعیت صنعت فولاد مانند سال قبل دارای فراز و نشیب است یا خیر؟ و اگر باشد، باید دید که توان مقابله مانند سال‌های گذشته وجود دارد یا خیر؟

تاریخ:1402/01/28

منبع:فولادبان

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

صادرات فولاد؛ قربانی برنامه‌های ضعیف تجارت داخلی و تصمیمات خلع الساعه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *