معاون فروش فولاد خراسان می گوید: تولیدکننده هر قیمتی را که به مشتریان خارجی پیشنهاد کند، تاجران به قیمت‌های پایین‌تری کالا را نرخ‌گذاری می‌کنند و در این رقابت منفی، اقتصاد کشور زیان می‌بیند.

حسین بختیاری در رابطه با فروش محصولات فولاد با دلار نیمایی در بورس کالا اظهار کرد: با اجرای این سیاست، تولیدکنندگان به مرور از گردونه صادرات خارج می‌شوند و صادرات به دست تجار خواهد افتاد، چرا که تولیدکنندگان توان رقابت را با تجار ندارند.
ا تاکید بر اینکه تولیدکنندگان باید ارز حاصل از صادرات را با قیمت‌های بازار متشکل ارزی به فروش برسانند، گفت: در صورتی که تجار ارز حاصل از صادرات را تبدیل به کالا و وارد کشور می‌کنند و آنها را با ارز آزاد می‌فروشند.

وی افزود: تولیدکننده هر قیمتی را که به مشتریان خارجی پیشنهاد کند، تاجران به قیمت‌های پایین‌تری کالا را نرخ‌گذاری می‌کنند و در این رقابت منفی، اقتصاد کشور زیان می‌بیند.

معاون فروش فولاد خراسان با بیان اینکه فروش فولاد با ارز نیمایی به جایی خواهد رسید و منجر به تعطیلی کارخانجات فولادی خواهد شد، تصریج کرد: افزایش بی‌رویه قیمت حامل‌های انرژی برای این گروه از تولید کنندگان، آن‌ هم در شرایطی که در تابستان قطعی برق و در زمستان قطعی گاز بیداد می‌کند، حجم قابل ملاحظه‌ای از تولید را کاهش می‌دهد و در کنار آن افزایش قیمت مواد اولیه و تجهیزات و هزینه‌های انسانی که همه با ارز آزاد حساب می‌شوند، دست در دست هم گذاشتشه و فولاد سازان را به سمت تعطیلی و توقف به پیش خواهد برد.

به گفته بختیاری، دولت باید بیشتر به فکر تولیدکنندگان صنعت فولاد باشد.

وی با اشاره به عرضه محصولات فولادی در بورس کالا اظهارداشت: با توجه به شرایط فعلی، به نظر می‌رسد تغییر عقیده بورس کالا از دستورالعمل‌های خود و تبدیل شدن به یک نهاد تنظیم بازار و اعمال سلایق شخصی در عرضه‌های فولادی، از جمله مهم‌ترین مشکلاتی است که این روزها گریبان‌گیر بورس کالا شده است.

تاریخ:1402/02/12

منبع:فولادبان

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

فروش فولاد با دلار نیمایی؛ عاملی برای حذف تولیدکنندگان از گردونه صادرات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *