رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشاف معدن در پنل تخصصی شاخص‌های معدن‌کاری موفق مطرح کرد: از سال ۲۰۴۰ تا ۲۰۶۰ فلزات جایگزین عناصر گازی و نفت خواهد شد بنابراین در بحث عناصر استراتژیک مثل رنیوم که در حال حاضر در معادن مس به عنوان باطله محسوب می‌شود، باید ورود کنیم.

در جریان همایش نکوداشت روز ملی معدن که امروز در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است در پنل تخصصی شاخص‌های معدن‌کاری موفق با حضور علیرضا شهیدی، رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشاف معدن، محمدرضا بهرامن، رییس خانه معدن ایران؛ ابراهیم جمیلی، رئیس کمیسیون معدن؛ محمد مسعود سمیعی نژاد، فعال بخش معدن و بهرام شکوری، رئیس انجمن مس ایران هر کدام از فعالین بخش معدن به تشریح نگاه و راهکار خود در تبیین این مهم پرداختند که در ادامه شرح داده شده است. 

علیرضا شهیدی، رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشاف معدن در این پنل ضمن اشاره به این که حوزه فعالیت این سازمان که شناسایی و پیجویی پهنه‌ها در بخش اکتشاف معدن است، گفت: این بخش قسمت کوچکی از حلقه و زنجیره معدن اما بخش اساسی آن است. 

وی در ادامه افزود: اگر در زمینه معادن راکد و نیمه فعال به آسیب شناسی بپردازیم، یکی از دلایل رکود آنها عدم انجام اکتشافات درست هم در بخش ملی و هم در حوزه اخذ پروانه اکتشاف در کشور است.

وی، شناسایی و پی‌جویی را دو وظیفه اصلی سازمان زمین‌شناسی برشمرد و خاطرنشان کرد: در زمینه شناسایی، اکتشافات کامل شده اما کافی نیست و امروز در مرحله پی جویی هستیم و در تلاشیم تا بانک اطلاعاتی دقیق از داشته‌های زمین‌هایمان تهیه کنیم.

گفته می‌شود ایران بهشت زمین شناسان و بهشت عناصر معدنی جهان است و برای استفاده بهینه از داشته‌های خود باید به آمایش سرزمینی اتکا داشته باشیم و ورود کنیم.

به گفته این فعال بخش معدن، از سال ۲۰۴۰ به بعد خودروهای الکتریکی جایگزین خودروهای با سوخت فسیلی خواهند شد و فلزات جایگزین نفت می‌شوند، بنابراین باید برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی داشته و به ویژه در موضوع نادر استراتژیک ورود کنیم.

شهیدی در پایان گفت: شناسایی مواد معدنی باید بیش از پیش انجام شود و همچنین با توجه به اینکه مخاطرات زمین شناسی می‌تواند تاثیر منفی بر معدنکاری داشته باشد، باید مخاطرات طبیعی هر منطقه شناسایی شود تا معدنکاری موفقی داشته باشیم.

تاریخ:1402/03/02

منبع:آهن نیوز

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

فلزات جایگزین عناصر گازی و نفت خواهد شد

One thought on “فلزات جایگزین عناصر گازی و نفت خواهد شد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *