قشم به زنجیره تولید محصولات فولادی کشور پیوست

افشار فتح‌الهی روز سه‌شنبه در آیین کلنگ زنی احداث بزرگترین کارخانه تولید ورق‌های فولادی ضد زنگ کشور اظهار کرد: راه‌اندازی صنایع بزرگ با افزایش تولید در جزیره و اشتغالی که به همراه دارد، پیشرانی برای تحول اقتصادی در قشم خواهد بود.

وی ادامه داد: احداث شرکت ایلیا استیل آریا قشم با ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار، در شهرک صنعتی کاوه قشم در مساحتی به وسعت ۹۷ هکتار و ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تُن ورق استیل ضدزنگ، آغازگر رشد و ایجاد اشتغالی پایدار برای هزار و ۸۰۰ نیروی بومی به‌صورت مستقیم است.

به گفته فتح الهی، احداث این شرکت که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری برسد، همراه با آیین کلنگ زنی پل خلیج‌فارس، می‌تواند زمینه‌ساز حضور صنایع بزرگ و سنگینی باشد که با انتخاب منطقه آزاد قشم به‌عنوان یک منطقه برای سرمایه‌گذاری، تسهیل صادرات، حمل‌ونقل ارزان و معافیت مالیاتی، در چرخش اقتصاد کشور نقش بسزایی داشته باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: محصول نهایی این شرکت تولید ورق نورد سرد و گرم فولاد ضدزنگ برای استفاده در صنایع فلزی داخلی و خارجی خواهد بود.

در این آیین حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، سردار مارانی فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه، افشار فتح الهی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد آشوری تازیانی، احمد مرادی و منصور آرامی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، دکتر حجتی معاون وزیر اطلاعات و رییس سازمان حراست کل کشور و جمعی از مسوولان و مدیران انتظامی، اجرایی و قضایی و ائمه جمعه و علمای قشم و هرمزگان حضور داشتند.

جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فرا ساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌ های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از استراتژیک‌ ترین جزایر ایران و خلیج فارس است.

تاریخ:1401/11/19

منبع:ایرنا

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

قشم به زنجیره تولید محصولات فولادی کشور پیوست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *