قیمت سنگ آهن دریایی نزولی شد

همچنین روندی مشابه در معاملات سوآپ بورس سنگاپور منعکس شد به طوری که معاملات ماه آوریل در این بورس به افت ۲٫۷۸ درصدی نسبت به قرارداد قبلی با قیمت ۱۲۳٫۳۷ دلار به ازای هر تن انجام شدند.

به گفته برخی منابع بازار، نگرانی خود را درباره عواقب کاهش میزان رشد اقتصادی چین بیان کردند. برهمین اساس، مقامات چینی هدف ۵ درصدی رشد اقتصادی را برای سال ۲۰۲۳ اعلام کردند که ۵ درصد نسبت به سال قبل کمتر است. یک تاجر در بازار سنگاپور در این باره اظهار داشت: برنامه رشد دولت ۵٫۵ تا ۶ درصد کمتر از درصد پیش‌بینی فعالان بازار اعلام شد. وی همچنین افزود: اعلامیه نظارت دولت بر بازار املاک بر وضعیت تجارت در بازار فیوچرز سنگ آهن تاثیر گذاشته است.

تازه ترین آمارها نشان می دهد تجارت بندری چین نسبت به هفته گذشته به طور قابل توجه کاهش یافت و مصرف‌کنندگان نهایی در خرید محموله با قیمت‌های کنونی مردد بودند. یک تاجر در بازار شاندونگ در این باره بیان کرد: پیش‌بینی درصد رشد کمتر دولت چین باعث تردید در بازار تقاضای فولاد در آینده نزدیک شد که این موضوع به طور مستقیم بر مصرف آهن تاثیر می‌گذارد.

در عین حال، درحالی تمایل خرید محصول بسیار پایین بود که چندین پیشنهاد قیمتی دریایی با تحویل ماه مارس و آوریل گزارش شد.

پیشنهادات قیمتی کنونی بر پایه قیمت‌های نوسانی ارائه می‌شوند. در بازار به دلیل روند نزولی در قیمت‌های فیوچرز سنگ آهن، قیمت‌های پیشنهادی کمتر را شاهد بودیم. یک تاجر در بازار شانگ‌های در این باره گفت: چشم‌انداز قیمت سنگ آهن به سطح مصرف محصولات پایین دست زنجیره فولادی وابسته است. وی تصریح کرد: رشد ذخایر فولاد به دلیل افزایش تولید فولادخام از اوایل ماه فوریه می‌تواند منجر به کاهش قیمت زنچیره فولادی چین شود.

شاخص سنگ‌آهن در بازار دریایی چین به شرح ذیل است:

فاین ۶۲ درصد، cfr چینگ‌دائو : معادل ۱۲۵٫۰۶ دلار به ازای هر تن، ۲٫۶۴ دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

فاین ۶۲ درصد کم آلومینیوم، cfr چینگ‌دائو: معادل ۱۲۹٫۰۸ دلار به ازای هر تن، ۲٫۶۲ دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

فاین ۵۸ درصد، cfr چینگ‌دائو: معادل ۱۱۳٫۴۶ دلار به ازای هر تن، نسبت به قبل ۱٫۸۳ دلار به ازای هر تن  کاهش یافت.

فاین ۶۵ درصد، مبدا برزیل، cfr چینگ‌دائو: معادل ۱۳۹٫۲۰  دلار به ازای هر تن، ۲٫۸۰ دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

قیمت‌های بندری

در همین حال، فاین پیلبارا در استان شاندونگ و شهرهای تانگ‌شان و تیانجین در بازه قیمتی ۸۹۳ تا ۹۲۰ یوآن به ازای هرwmt معامله شد. این محصول در روز قبل در بازار در بازه قیمتی ۹۲۰ تا ۹۳۸ یوآن به ازای هر wmt معامله می‌شد.

بورس کالای دالیان

همچنین پرمعامله ترین قرارداد فیوچرز ماه می برای سنگ آهن با قیمت ۸۹۷ یوآن (۱۳۰ دلار)  به ازای هر تن منعقد شد که این نرخ در مقایسه با قیمت توافقی قبلی، حاکی از کاهش ۲۲ یوآنی قیمت به ازای هر تن است.

تاریخ:1401/12/22

منبع:فولادبان

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

قیمت سنگ آهن دریایی نزولی شد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *