تامین کنندگان مقاطع طویل فولادی از ایران بار دیگر قیمت رسمی صادرات را بالا بردند. در حالی که برچسب های میلگرد فقط اندکی افزایش یافته است؛ وضعیت در بخش میلگرد کلاف آشفته به نظر می رسد قیمت های داخلی بالاتر از جمله دلایل کلیدی است که بر تجارت صادراتی تأثیر می گذارد .

با این حال، برخی منابع نیز به مقررات دولتی و اطلاعات گیج کننده در حال گردش در بازار اشاره می کنند.  سطوح فعلی قیمت ها در حال حاضر عمدتاً غیرقابل اجرا در نظر گرفته می شوند.

شرکت های ایرانی میلگرد را با قیمت ۵۱۰ تا ۵۴۰ دلار در هر تن EXW در مقابل ۵۱۵ تا ۵۳۵ دلار در تن EXW یک هفته پیش عرضه می کنند.

برچسب های بالاتر نیز در بازار وجود دارد، اما این بار تامین کنندگان سطوح مختلف آنها را به روش دیگری توضیح می دهند.  یک منبع آگاه به متال اکسپرت گفت: «قیمت برخی کارخانه‌ها باید از ۵۴۰ دلار در تن EXW تا ۵۶۰ دلار در تن EXW باشد، اما به دلیل سیاست‌های دولتی نمی‌توانند زیر ۶۱۰ دلار در تن EXW بفروشند».  «این روزها بازار خوب نیست.

نرخ دلار آمریکا طی یک هفته ۱۰ درصد افزایش یافت.  فکر می کنم صادرات نزدیک به صفر خواهد بود زیرا هیچ کس با چنین قیمت هایی خرید نخواهد کرد.  شاید برخی از خریداران در فورس ماژور مجبور به خرید باشند زیرا همه آنها می دانند که قیمت باید پایین بیاید.

یک تاجر ایرانی گفت: فولاد چین و روسیه روند نزولی را دنبال می کنند، بنابراین خرید در سطوح فعلی امکان پذیر و منطقی نیست.  «مشتریان ما به ۴۸۰ تا ۴۹۰ دلار در هر تن EXW برای میلگرد امیدوارند، اما فروشندگان اینگونه نمی فروشند.  آنها به بازار داخلی مراجعه می کنند، جایی که خریداران بیشتر پرداخت می کنند.

با این وجود، اطلاعاتی در مورد برخی معاملات گزارش شد.  حدود ۲۰۰۰ تن میلگرد به قیمت ۵۲۵ دلار در هر تن EXW از طریق تاجر به عراق فروخته شد.  جدای از آن، مقداری فروش جزئی با قیمت ۵۴۰ دلار در هر تن EXW از استان آذربایجان شرقی انجام شد، اما جزئیات بیشتری نداشت.

در همین حال، میلگرد برای حمل و نقل دریایی را می توان با ۵۵۰ تا ۵۶۰ دلار / تن فوب رزرو کرد.

علیرغم پیش بینی هفته گذشته در مورد گریدهای میلگرد کلاف SAE در قیمت ۵۷۰-۵۸۰ دلار در هر تن EXW، قیمت ها بسیار بالاتر از ۶۵۰-۶۷۰ دلار در هر تن EXW بود.  بازار واقعاً عجیب است زیرا تفاوت بین میلگرد شاخه و کلاف حتی بیش از ۱۰۰ دلار در تن است.

یک منبع داخلی اشاره کرد که توضیح منطقی برای این اختلاف قیمت ندارم.

تاریخ:1402/02/16

منبع:متال اکسپرت

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

قیمت میلگرد و کلاف صادراتی بازار ایران را سردرگم کرده است

One thought on “قیمت میلگرد و کلاف صادراتی بازار ایران را سردرگم کرده است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *