لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عصر روز دوشنبه از شرکت نیرو محرکه تولید کننده انواع یاتاقان و سرسیلندرخودرو در شهر صنعتی البرز بازدید کرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در نشست با ثقفی مدیرعامل و دیگر مدیران این شرکت اظهارداشت: شرکت های بزرگ دولتی مثل فولاد و پتروشیمی اگر قیمت خود را کنترل کرده و نگاه منطقی در این زمینه داشته باشند ضمن کنترل و مهار تورم در کیفیت کار شرکت های قطعه ساز مانند نیرومحرکه نیز تاثیر خواهد داشت. 

وی بیان کرد: وقتی پتروشیمی همه مواد اولیه اش داخلی است نباید قیمت محصولش بر اساس فوب خلیج فارس باشد زیرا این رویکرد موجب افزایش قیمت خودرو و لوازم خانگی می شود و در نتیجه روی سایر کالاها نیز تاثیر می گذارد و شاهد تورم بیشتر می شویم.

سیاهکلی تصریح کرد: هنوز در مجموعه های خودروسازی به یک فرمول درستی نرسیده ایم و با دستور هم در حوزه اقتصاد نمی توان موفق بود و به نتیجه رسید.

وی اظهارداشت: امروز شعار تولید دو میلیون خودرو در سال عملی نیست و بدون واردات و تامین زنجیره تولید نمی توان نیاز بازار را تامین کرد لذا همچنان شاهد افزایش قیمت این محصول هستیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی یادآورد: تنها دلیلی که از سوی دولت برای گرانی کالاهایی مانند پتروشیمی و فولاد اعلام می شود این است که اگر قیمتها پایین تر از فوب خلیج فارس باشد آن کالا قاچاق می شود در حالی که این ناتوانی در کنترل قاچاق نباید فقط در افزایش قیمتها جستجو شود.

وی گفت: محصولاتی مانند فولاد اگر در بازار ایران اشباع شد می توان آن را با قیمت آزاد صادر کرد تا سود تولیدکننده تامین شود ولی امروز قیمت فولاد از قیمت جهانی بالاتر است و خودروساز و مصرف کننده و کشور هم دچار مشکل می شود. 

مبارزه با فساد هزینه سنگینی دارد

سیاهکلی تصریح کرد:متاسفانه به نظر می رسد صنایعی چون فولاد و مس حیات خلوت تامین هزینه های انتخاباتی برخی شده و نمی گذارند وضعیت این صنایع سامان یابد.

وی گفت: امروز شرکت در یک انتخابات چند میلیارد تومان هزینه دارد و برخی اسیر شرکت ها می شوند و نمی گذارند این چرخه معیوب اصلاح شود ولی من با شهدا عهد بسته ام که در مبارزه با فساد و رانت کوتاهی نکنم و از کسی هم ترسی ندارم البته برخی به من می گویند گفتن این حرفها خطرناک است ولی هیچ نگرانی ندارم زیرا من هم باید در جنگ شهید می شدم و امروز اعتقاد دارم برای مبارزه با فساد باید هزینه داد و عده ای فدا شوند تا کار اصلاح شود و من آماده ام در راه مبارزه با فساد و رانتی که در خودرو سازی، لوازم خانگی، فولاد وجود دارد حتی جان و موقعیت خود را فدا کنم.

تاریخ:1402/02/06

منبع:برنا

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

مبارزه با فساد در صنعتُ فولاد و خودرو هزینه سنگینی دارد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *