ثبت توافق و تمدید انتظار برای رونق بازار فولاد
فولاد نیوز: روز گذشته مذاكرات هسته‌ای ایران و پنج قدرت جهانی در حالی در نهایت با توافق جامع همراه شد كه فعالان بازار فولاد در عمق ركود این بازار خبر توافق هسته‌ای را پیگیری كردند.
به گزارش«فولاد نیوز»، توافق هسته‌ای كه از مدت‌ها قبل چشم‌انداز رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و تغییر فضا را پیش روی فعالان بازار فولاد قرار داده بود، در حالی به نتیجه رسید كه به عقیده كارشناسان و فعالان بازار فولاد هنوز تا مشاهده آثار این توافق بر شرایط فولاد راهی چند ماهه باقی مانده است.
به این ترتیب اگرچه قیمت‌ میلگرد و تیرآهن با اندكی كاهش در روز گذشته همراه بود،‌ اما فعالان بازار امیدوار هستند تا پایان امسال شرایط با تغییرات رو به بهبود همراه باشد.
به گزارش دنیای اقتصاد، یك فعال بازار فولاد با اشاره به اینكه طی روز گذشته بازار واكنش خاصی به خبر اعلام توافق جامع نداشت، می‌گوید: در حال حاضر قیمت‌ها در بازار فولاد در كف خود قرار دارند و بعید است با كاهش شدیدی همراه شوند، زیرا به دلیل مسائل فنی و اقتصادی عملا چنین احتمالی وجود ندارد.
از طرفی با توجه به عدم كاهش قیمت ارز به زیر 3 هزار تومان، احتمال مقاومت بازار بیشتر خواهد شد.
از نظر این فعال بازار احتمالا قیمت‌ها تا 3 ماه آینده نیز به همین منوال کج دار و مریز ادامه خواهند داد، یعنی تا زمانی كه توافق قطعی روند تصویب در مجالس کشورها و ثبت در كشورهای مذاكره‌كننده را طی كند.
اما به عقیده مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید در كوتاه‌مدت ممكن است بازار فولاد تحت تاثیر اثر روانی مثبت حاصل از توافق قرار بگیرد و اندكی با رونق همراه شود؛ این در حالی است كه برای مشاهده تاثیرات واقعی باید دست‌كم تا ابتدای سال آینده صبر كرد. به عقیده علی‌اصغر بهرامی سال آینده با توجه به گشایش پول‌های بلوكه شده ایران در خارج از مرزها، حركت سرمایه‌گذاران خارجی به سمت ایران و همچنین تحرك پروژه‌های عظیم عمرانی، می‌تواند سالی خوب به همراه تغییرات مثبت چشم‌گیر برای فولاد كشور باشد.
در نهایت این که مشکل اصلی در بازار فولاد ضعف تقاضا و عقب نشینی خریداران است و در صورت تقویت حجم معاملات، می‌توان به بهبود بنیادین بازار امیدوار بود هر چند که قیمت‌ها رشد چندانی از خود نشان ندهد.

 

فروشگاه فولاد آسمان

انواع فولاد های آلیاژی، فولاد های سوپر آلیاژی و فولاد های میکرو آلیاژی در ابعاد و اشکال مختلف

فروشگاه فولاد

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

ثبت توافق و تمدید انتظار برای رونق بازار فولاد، فروشگاه فولاد آسمان، انواع فولاد، فولاد آلیاژی، فروش فولاد، قیمت فولاد، فروشگاه فولاد 1394/04/24