دولت به‌ جای قطع گاز یا برق صنایع که برای کشور ارز آوری دارند، باید الگوی مصرف خانگی را کنترل و اصلاح کند.

کوروش امیری در رابطه با قطعی گاز فولادی‌ها در زمستان اظهار کرد: زمستان امسال نیز مانند سال گذشته قطعی گاز صورت می‌گیرد؛ چرا که مسلماً با سردتر شدن هوا، صنایع مربوط به ملک و ساخت و ساز وارد وضعیت رکودی می‌شوند و در حالت معلق به سر خواهند برد. بر همین اساس، می‌توان گفت روند کاهشی تولید در صنعت فولاد همچنان ادامه‌دار است.

وی در ادامه اضافه کرد: البته دولت به‌ جای قطع گاز یا برق صنایع که برای کشور ارز آوری دارند، باید الگوی مصرف خانگی را کنترل و اصلاح کند. در این راستا، در صورت ادامه این نوع از مدیریت در بحث کنترل مصرف خانگی، مصرف کنندگان نهایی مجبور می‌شوند محصولات فولادی را با قیمت‌های بیشتری در زمستان خریداری کنند.

رئیس اتحادیه آهن فروشان استان کرمانشاه با بیان اینکه دولت باید تمهیداتی بیندیشد تا امسال کمترین مشکل را در گاز و برق داشته باشیم، گفت: سال گذشته، شاهد قطعی گاز در کارخانه‌های فولادی در مدت زمان زیادی بودیم و فعالان این حوزه به واسطه قطعی‌های به وجود آمده، ضرر زیادی کردند.

امیری در پایان با اشاره به وضعیت بازار فولاد ایران در منطقه عنوان کرد: طبق شنیده‌ها برخی از کشورهای عربی مانند عربستان و قطر در نظر دارند با استراتژی مناسبی در چند سال آینده، به کشور فولادساز تبدیل شوند که برای این اتفاق باید به فکر راه چاره باشیم. بر همین اساس، کارخانجات و دولت باید علاوه بر تمرکز در تولید داخلی، صادرات را نیز مدنظر قرار دهند.

تاریخ:1402/08/20

منبع:افق تهران

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

احتمال افزایش رکود بازار فولاد در زمستان

One thought on “احتمال افزایش رکود بازار فولاد در زمستان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *