یک هیات صنعتی از ترکیه به زودی از ایران بازدید خواهد کرد که این هیئت متشکل از 22 شرکت فولادسازی است. قرار است این هیات روز 15 نوامبر وارد تهران شود و طی حضور دو روزه خود در ایران با طرف های ایرانی خود و همچنان مقامات دولتی دیدارهایی داشته باشد و فرصت های سرمایه گذاری در بازار ایران را مورد بررسی قرار بدهند.

براساس اعلام سفارت ترکیه در تهران، این سفر از سوی انجمن صادرکنندگان فولاد ترکیه به عنوان یک ماموریت تحت عنوان “پل فولاد” ترتیب داده شده است که هدف اصلی آن توسعه روابط صنعتی بین ایران و ترکیه است.

 

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، نامیک اکینسی، رئیس انجمن صادرکنندگان فولاد ترکیه در این باره گفت: ایران یک دوست نزدیک و شریک مهم تجاری برای ترکیه است. پیش بینی می شود بعد از لغو تحریم های ایران، این کشور وارد یک دوره سرمایه گذاری گسترده و مهم شود و برای ایران، صنعت فولاد ترکیه یک فرصت بزرگ را عرضه می کند.

 

وی همچنین با اشاره به اهمیت عظیم ذخایر طبیعی ایران بر این نکته تاکید کرد که دو کشور می توانند از تجربیات و دانش یکدیگر در صنعت فولاد بهره مند شوند.

 

وی اظهار کرد: این عوامل و هم افزایی که توسط نمایندگان صنعت فولادسازی دو کشور ایجاد خواهد شد، این نکته را پررنگ می کند که دو کشور دارای ظرفیت بسیار زیادی برای تجارت فی مابین هستند. علاوه بر رشد تجارت، فرصت های سرمایه گذاری جدید نیز تحت مذاکره قرار خواهند داشت و هر دو کشور می توانند از نتایج آن منتفع شوند.

 

براساس آمار انجمن جهانی فولاد، ایران بزرگترین تولیدکننده فولاد خام در منطقه خاورمیانه و آفریقا و چهاردهمین فولادساز بزرگ جهان است. ایران همچنین برنامه دارد تا سال 2025 تولید فولاد خود را به 55 میلیون تن برساند که از این میزان 10 تا 15 میلیون تن نیز باید صادرات شود.

 

براساس اعلام مقام های رسمی، ایران بیش از 4 میلیون تن فولاد خام در سه ماهه نخست 2015 تولید کرد که این میزان تولید 9.6 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می دهد.

 

به گزارش پرس تی وی، تولیدکنندگان بزرگ فولاد ایران شامل فولاد مبارکه با سهم 47 درصدی از بازار، فولاد خوزستان با سهم 23 درصدی از بازار و ذوب آهن اصفهان با سهم حدودا 20 درصدی از بازار هستند. گروه ملی صنایع فولاد ایران نیز دیگر فولادساز بزرگ ایران با سهم حدود 10 درصدی از بازار است.

فروشگاه فولاد آسمان

انواع فولاد های آلیاژی، فولاد های سوپر آلیاژی و فولاد های میکرو آلیاژی در ابعاد و اشکال مختلف

فروشگاه فولاد

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

دیدار فولادسازان ایرانی و ترکی 94/08/14 فروشگاه فولاد آسمان ، فولاد
Tagged on: