بجنورد / واحد مرکزی خبر / اقتصادی
گزارش مکتوب … مجتمع فولاد اسفراین، خودباوری در تولید بومی

خراسان شمالی با دارا بودن صنایع مادر در بخش های سیمان، پتروشیمی، آلومینیوم و فولاد جایگاه ویژه ای در کشور دارد که دراین میان مجتمع صنعتی فولاد اسفراین با همت متخصصان داخلی و دانش فنی بومی، محصولات کم نظیری تولید می کند.
آقای پوراعتماد مدیر پژوهشی این مجتمع می گوید: فولاد های آلیاژی تولید شده در مجتمع فولاد اسفراین در صنایع مهم کشور از جمله صنایع نفت و گاز ، حفاری، نیروگاهی، پتروشیمی و صنایع سیمان و ریلی کاربرد فراوان دارد.
مدیر تولید ذوب این مجتمع می گوید: تولید فولاد آلیاژی نیازمند فرآیندهایی است که بتواند آلیاژی همگن با کمترین میزان گوگرد و گاز تولید کند و این مسئله نیازمند ایجاد کارگاه ریخته گری و ذوب به منظور تهیه شمش های فولاد آلیاژی است .
آقای حامیانی می افزاید: با دستیابی به فناوری ریخته گری و ذوب فولاد برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه عملیات ریخته گری شمش فولادی در این مجتمع انجام شد.
یکی دیگر از قابلیتهای مجتمع فولاد اسفراین، طراحی کارگاه پرس هیدرولیک به ظرفیت 6 هزار و 300 تن است که می تواند قطعات فولادی به وزن 110 تن را نیز آهنگری کند.
مجتمع صنعتی فولاد اسفراین امسال با تولید 120 هزار تن شمش فولادی علاوه بر تامین نیاز صنایع داخلی، محصولات خود را به کشور های آلمان، اتریش، بلژیک، ایتالیا، ترکیه، مصر و هند صادر می کند.
معاون برنامه ریزی مجتمع فولاد اسفراین نیز با اشاره به اجرای طرح توسعه و تکمیل این مجتمع می گوید: بخش های ذوب قطره ای، عملیات حرارتی سنگین، ماشین کاری سنگین و تجهیز آزمایشگاه تخصصی با بیش از 95 درصد پیشرفت درحال ساخت است که که بزودی بهره برداری می شود.
آقای احمدی می افزاید: وجه تمایز مجتمع فولاد اسفراین با سایر کارخانه های فولاد در کشور این است که این مجتمع یک شرکت دانش بنیان محسوب می شود و در حال حاضر بیش از 140 نوع قطعات فولادی تولید و عرضه می کند.
وی همچنین قطعات فولادی چهار، 6 و هشت گوش، قطعات فولادی گرد، تخت و اشکال ترکیبی، قالب های آهنگری، رینگ، لوله های حفاری، قطعات نیروگاهی نظیر عدسی های ضخیم، غلطک های سبک و سنگین، محورهای توربین و ژنراتور را از مهمترین تولیدات مجتمع فولاد اسفراین بیان می کند.
مجتمع فولاد اسفراین که فعالیت خود را از سال 1377 در 50 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکر خراسان شمالی آغاز کرد، اکنون برای بیش از 700 نفر در این مجتمع به‌طور مستقیم و هزار و 300 نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است .

فروشگاه فولاد آسمان

انواع فولاد های آلیاژی، فولاد های سوپر آلیاژی و فولاد های میکرو آلیاژی در ابعاد و اشکال مختلف

فروشگاه فولاد

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

مجتمع فولاد اسفراین، خودباوری در تولید فولاد، فروشگاه فولاد آسمان، انواع فولاد، فولاد آلیاژی، فروش فولاد، قیمت فولاد، فروشگاه فولاد
Tagged on: