افت قيمت تيرآهن در شرايطي رخ داده است كه پيش از اين كارشناسان هرگونه كاهش قيمتي در بازار اين محصول را به دليل انحصاري كه در آن وجود دارد، رد مي‌كردند. اما سير نزولي قيمت‌ها در بازار فولاد كشور در حالي است كه اين سير نزولي در بازارهاي جهاني نيز جريان دارد.بر اساس همين روند كاهشي در قيمت‌هاي جهاني، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی به تازگي اعلام كرده است «به منظور حفظ بازارهاي وارداتي و صادراتي قيمت‌هاي تمام شده بايد با كاهش بيشتري همراه باشند تا قابليت رقابت داشته باشند.»

روز گذشته مهدی کرباسیان با تاکید بر اینکه کتبا اعلام کرده‌ایم با توجه به افت جدی قیمت جهانی نیاز است که قیمت تمام شده را کاهش دهیم، به رسانه‌هاي خبري گفت: با توجه به افت جدی قیمت جهانی فولاد، مس، اخیرا آلومینیوم و سایر محصولات نیاز است که قیمت تمام شده را بکاهیم تا بازار بین‌المللی را هم در عرصه صادرات و هم در عرصه واردات حفظ کنیم.

به عقيده كرباسيان، یکی از مسیرهای درست در این راستا کاهش حقوق دولتی است. او ابراز امیدواری كرد كه دولت این اقدام را به زودی انجام دهد؛ زيرا در شرايطي كه توليد كنندگان به دليل ركود داخلي با كاهش چشمگير قيمت‌ها همراه بوده و براي تامين هزينه‌هاي جاري خود نيز با مشكل مواجه هستند، با تكيه بر كاهش حقوق مالكانه مي‌توان راهي براي كاهش بيشتر قيمت تمام شده پيدا كرد.

رئیس هیات عامل ايميدرو در رابطه با اينكه کاهش حقوق دولتی چه زماني ابلاغ می‌شود، گفت: تاکنون نیز این امر به تاخیر افتاده است و انتظار مي‌رود طی این چند روز توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شود. با توجه به گفته‌هاي كرباسيان اين اميدواري وجود دارد كه با كاهش حقوق مالكانه دولت، صادرات در برخی حوزه‌ها بار دیگر توجیه اقتصادی خود را به دست آورد.

فروشگاه فولاد آسمان

انواع فولاد های آلیاژی، فولاد های سوپر آلیاژی و فولاد های میکرو آلیاژی در ابعاد و اشکال مختلف

فروشگاه فولاد

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

لزوم كاهش قيمت تمام شده فولاد و مساله ركود، فروشگاه فولاد آسمان، انواع فولاد، فولاد آلیاژی، فروش فولاد، قیمت فولاد، فروشگاه فولاد