در مدت کوتاهی که از جنگ حماس و اسراییل می‌گذرد تبعات این درگیری تنها به حوزه‌های سیاسی و نظامی محدود نمانده و عرصه‌های مالی و بازار کامودیتی‌ها را هم در نوردیده است.

پس از آغاز جنگ اسرائیل و حماس بازارهای مختلف مالی تغییرات چشمگیری را تجربه کردند.
حملات نیروهای مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی فلسطین و حمله تلافی جویانه رژیم صهیونیستی به غزه، باعث صعود قیمت نفت شدُ چرا که بازار ریسک گسترش جنگ در خاورمیانه را در قیمت‌ها لحاظ کرد.

بازار نفت اولین روز کاری هفته خود را با رشد ۳.۲۳ درصدی آغاز کرد و قیمت نفت برنت، به ‌عنوان شاخص اصلی بازار تا ۸۷.۶۶ دلار پیش رفت.

نفت در ابتدای معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، بیش از سه دلار در هر بشکه افزایش یافت و نفت برنت حدود ۸۷ دلار در هر بشکه معامله شد.

این تاثیرگذاری تنها به نفت خام محدود نمانده و بازار فلزات را هم دربرگرفته است. تنها به عنوان نمونه برخی از بررسی‌ها از وضعیت بازار آهن و میلگرد نشان می‌دهد که در پی رفتارهای هیجانی بازارهای مالی و کالاهای سرمایه‌ای در روزهای اخیر به دلیل اخبار سیاسی مرتبط با تنش بین حماس و اسرائیل، قیمت‌ها در بازار آهن نیز افزایش یافته است.

در این میان بررسی‌ها نشان می‌دهد تقریبا تمام قیمت‌ها نسبت به روز قبل افزایشی بوده و افزایش یک روزه قیمت‌ها نیز بین ۰.۴ تا ۱۱ درصد گزارش شده است.

بررسی جدیدترین قیمت در بازار آهن و میلگرد در بازار نشان می‌دهد قیمت هر کیلو میلگرد آجدار ۱۰ که پرمصرف‌تر از سایر اندازه‌هاست، درب کارخانه‌های مختلف بین ۲۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می‌شود.

بررسی بازار انواع دیگر آهن نیز نشان می‌دهد قیمت تیرآهن در هر شاخه از سایزهای مختلف شرکت‌های تولیدکننده در بنگاه‌های تهران و اصفهان بین دو میلیون و ۷۰۰ هزار تا ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عرضه شده است. در این بازار بخشی از قیمت‌ها ثابت و بخشی بین ۰.۲ تا ۲.۱ درصد افزایش یافته است.

تاریخ:1402/07/18

منبع:معدن 24

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

عمومی بازار کامودیتی‌ها زیر سایه جنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *