صنعت فولاد کشور امروز بیش از ۲۰ میلیارد دلار طرح توسعه داشته که ارز آن بایستی توسط خود فولادساز به هر قیمتی تامین شود.

برخی عوامل ارزان فروشی فولاد ایران

۱- بدلایل تحریم فولادسازان ایران متمرکز بر فروش فوب بصورت نقدی بوده و علاقه ای به انبارسازی و بازاریابی در کشور هدف ندارند … بعلاوه دسترسی به بازارهای اروپا و آمریکا که قیمت فولاد بالایی دارند بدلیل تحریم و عدم توافق تجاری دوجانبه، محدود است

۲- مشتریان محدود صادراتی (عموما شرکتهای بازرگانی متوسط مقیاس که بعضا با هم هماهنگ هستند)

۳- حاشیه سود بالای فولادسازان ایران که مرتبط با هزینه های پایین انرژی و دستمزد و خدمات بوده و امکان ارایه تخفیفهای غیرمنطقی به مشتریان را فراهم می اورد

۴- تعداد بسیار بالای واحد تولیدی فولاد (بالای ۱۰۰ واحد) و دشواری هماهنگی بین آنها که عامل تشدید رقابت منفی در بازارهای هدف صادراتی است (ساختار عرضه)

۵- تمرکز صادرات فولاد بروی محصولات میانی که سطح رقابت جهانی در آن بسیار بالا بوده و فروش اعتباری در آن مرسوم است (بازار جهانی اسلب تنها ۲۰ میلیون تن است)

۶- تجربه و محدودیت دسترسی فولادسازان ایران در بکارگیری ابزارهای نوین مالی و هجینگ قیمتها در بازارهای جهانی

۷- هدف صادرات= کسب دلار بجای سود: صادرات تبدیل به یک ابزار تامین ارز فولادسازان در تولید و طرحهای توسعه شده و از حساسیت هیات مدیره شرکتها کاسته است! … صنعت فولاد کشور امروز بیش از ۲۰ میلیارد دلار طرح توسعه داشته که ارز آن بایستی توسط خود فولادساز به هر قیمتی تامین شود.

تاریخ:1402/02/28

منبع: دنیای معدن

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

برخی عوامل ارزان فروشی فولاد ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *