آرامش به بازار آهن برگشت

 بازار آهن تا حدود یک هفته بعد از راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران به دلیل التهاب کاذبی که در بازار ارز ایجاد شده بود دچار رشد قیمت شد و بعضا نرخ‌ها از سوی دلالان و واسطه‌های بازار آهن به صورت لحظه‌ای تعیین می‌شد. اما با فروکش کردن قیمت در بازار ارز، آهن و میلگرد هم روند کاهشی قیمت به خود گرفتند.

آن‌طور که سازندگان می‌گویند پس  از روز دوم اسفندماه ۱۴۰۱ میلگرد به عنوان محصولی که سمت و سوی بازار آهن‌آلات را تعیین می‌کند تا حدود یک هفته دچار رشد قیمت شد. هر کیلوگرم میلگرد سایز ۱۰ در روزهای گذشته تا بالای ۳۰ هزار تومان در بازار آزاد رسید اما از روز ۹ اسفند تا کنون روند معکوس به خود گرفته و هم‌اکنون ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان درب کارخانه به فروش می‌رسد.

قیمت تیرآهن هم که به همین ترتیب دچار افزایش شده بود با کاهش تا ۴۰۰ هزار تومان در هر شاخه مواجه شده و هم‌اکنون هر شاخه تیرآهن ۱۴ با کاهش حدود ۱۱ درصد نسبت به روز گذشته ۶ میلیون تومان درب کارخانه به فروش می‌رسد. تیرآهن ۱۲ هم در بنگاه تهران شاخه‌ای ۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت تیرآهن ۱۴ کیلویی ۳۸ هزار تومان و تیرآهن ۱۲ کیلویی ۳۹ هزار تومان است.

انبوه‌سازان مسکن در استان تهران می‌گویند که نوسانات روزهای اخیر تاثیر چندانی در پروژه‌های ساختمانی نداشته اما باعث شده تا سازندگان بلاتکلیف شوند و اقدام به خرید نهاده‌های ساختمانی نکنند. این موضوع به کندی اجرای برخی پروژه‌های خرد انجامید. با کاهشی شدن قیمت‌ها پروژه‌های متوقف به تدریج راه افتاده‌اند.

تاریخ:1401/12/15

منبع:ایسنا

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

آرامش به بازار آهن برگشت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *