نشست مشترک مدیرعامل فولاد مبارکه و کمسیون اقتصادی

حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و جمعی از مدیران عامل هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری

 امروز ۲ اردیبهشت ماه۱۴۰۳ ؛ در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، و جمعی از مدیران عامل هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری، مسائل مربوط به شرکت‌های بورسی مورد بررسی قرار گرفت.

جناب آقای محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، ابراز نگرانی کردند که در برخی مواقع، سیاست‌گذاری‌ها با اهداف تعیین شده در سطح کشور در تضاد است. امسال به عنوان سال جهش تولید شناخته شده است و هماهنگی سیاست‌هایی که می‌تواند منجر به کاهش حاشیه سود شرکت‌ها و افزایش هزینه‌های تولید شود، با این هدف کلان در تضاد است، به خصوص در شرایطی که شاهد افزایش قابل توجه قیمت نهاده‌ها هستیم.

ایشان اظهار داشتند که قیمت‌های انرژی در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته‌اند و همچنین افزایش نرخ تسهیلات و تامین مالی به حدود ۴۰ درصد رسیده است. این امور موجب کند شدن اجرای طرح‌های در دست احداث شده و افزایش سهم مالیات پرداختی شرکت‌ها و حذف معافیت‌های مالیاتی است که بر اعتماد مردم و مشارکت آنها ضربه می‌زند.

 از طرف دیگر، محمدیاسر طیب‌نیا بیان کرد که تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی تایید می‌کنند که قیمت نهاده‌ها و هزینه‌های نیروی انسانی و تولید رشد داشته‌اند و باید قیمت پایه محصولات بر اساس ارز نیمایی در بورس تعیین شود.

 او بیان کرد که سود شرکت‌های بزرگ حاصل از سرمایه‌گذاری‌های چند ده میلیارد دلاری و سنگین طی چندین دهه است و نسبت به این حجم سرمایه‌گذاری، اعداد قابل توجهی نیستند.

 در پایان، محمدیاسر طیب‌نیا به اهمیت مصرف صحیح سود شرکت‌ها اشاره کرد و بیان کرد که سال گذشته حدود ۸۹ همت سود تلفیق فولاد مبارکه بین سهامداران توزیع شده است و بخش زیادی از آن به سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی و مشارکت در توسعه کشور اختصاص یافته است.

تاریخ:1403/02/02

منبع:فولاد24

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 0912185972009128232328

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com


تحریم‌های جدید: بین همه شرکت های موفق ایرانی؛ چرا فولاد خوزستان؟!

در واکنش به حمله بی سابقه و غرورآفرین سپاه پاسداران به سرزمین های اشغالی، حاکمیت خودخوانده اسرائیل این روزها در تشویش و التهاب به سر می برد و در بروز واکنشی موثر درمانده است.

حملات سپاه، مهم‌ترین پیامش شکستن پروپاگاندای گنبد آهنین بود تا رژیم صهیونیستی به چشم خود ببیند اگر بار دیگر چشم طمعی به این آب و خاک داشته باشد موشکهای محصول دوران تحریم، از قلب دفاع چندلایه و کنسرسیومی اسرائیل عبور می کند و دقیقا به اهدافی در قلب این رژیم اصابت می کند.
آمریکایی ها که شاید باور نمی کردند جلوی چشم آنها چنین اتفاقی روی بدهد، برای کاهش آلام اسرائیلی ها و فشار بر ایران، روی به حربه ی کهنه و تجربه شده تحریم های اقتصادی آوردند.

شرکت فولاد خوزستان نامی است که در تحریم های اخیر بیش از هر چیز دیگری نامش جلب توجه کرده است.

فولاد خوزستان در سالهای اخیر به نماد خودباوری و خودشکوفایی اقتصادی در کشورمان تبدیل شده که در دوران تحریم و با وجود چالش ها و دشواری های مختلف داخلی و خارجی مانند محدودیت انرژی، عوارض صادراتی و وجود رقبای قدرتمند خارجی توانسته است چراغ تولید و توسعه را در کشور روشن نگه دارد و به الگویی از پیشرفت و توسعه با چاشنی بومی سازی تبدیل شود.

افزایش صادرات و ارزآوری برای کشور علیرغم تحریم ها و ایفای نقش مهم و بی بدیل در اقتصاد کلان کشور و در اختیارگرفتن بیشترین سهم در صادرات غیرنفتی، فولاد خوزستان را به پیشران امیدآفرینی و خودکفایی کشور تبدیل نموده است. یکه تازی در تامین بازار شمش فولادی ایران، تحقق بلندپروازی ها در عرصه تولید و توسعه که در راه اندازی کارخانه فولادسازی شادگان و افتتاح مگامدول زمزم۳ تجلی یافت، بومی سازی چندین هزار قطعه استراتژیک صنعت فولاد با کمک شرکت های دانش بنیان برای اولین بار در ایران و حتی جهان، همگی نشان داد که با میدان دادن به جوانان تحصیلکرده و مهندسان و متخصصان کشورمان می توان تحولات بزرگ و ماندگاری را بدون حضور حتی یک کارشناس خارجی رقم زد.

تحریم شرکت فولاد خوزستان از این حیث جنبه نمادین هم دارد که دشمن، بزرگترین خطر را استقلال و خودشکوفایی اقتصادی می داند.
در چنین شرایطی همه مسئولان کشور می بایست خط مقدم تولید کشور را پشتیبانی کنند. رفع محدودیت های انرژی برای صنعت فولاد مساله ای است که مسئولان برق و گاز کشور و استان می بایست به آن توجه کنند و در برابر تحریم های امریکا، نقش ملی و انقلابی خود را ایفا کنند.

ضمن آنکه قلم ها و قدم هایی که رسالتی جز تضعیف و دلسردی رزمندگان اقتصادی کشور برای خود تعریف نکرده بودند حالا دیگر باید بدانند دشمن کجا را هدف گرفته است.

شهید همت می گفت؛ هر موقع در مناطق جنگی راه را گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را میکوبد همان جبهه خودی است.
تکلیف روشن است و آنانکه دل در آبادانی و سرافرازی این آب و خاک عزیز دارند می بایست در هر موقعیت و کسوتی که هستند سنگرها را در حمایت از خط مقدم جنگ اقتصادی پر کنند و رو به سوی دشمن تیر بزنند. مرزها از این بعد روشن تر می شود.

تاریخ:1403/02/01

منبع:چیلان

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 0912185972009128232328

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

سال نیکوی فولاد هرمزگان از بهار با ثبت رکورد آغاز شد

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: در فروردین ماه امسال شاهد ثبت چندین رکورد تولید روزانه در واحدهای تولیدی فولاد هرمزگان بودیم که نوید سال خوبی را برای فولاد هرمزگان می‌دهد.

عطاالله معروفخانی در نخستین جلسه شورای معاونین فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۳، ضمن تشکر از عملکرد همه واحدها در سال گذشته، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ مشکلات محدودیت‌های انرژی بیشتر از سال‌های قبل از آن بر صنعت فولاد تحمیل شد و در حوزه تامین انرژی سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتیم. با این وجود با تلاش همه همکاران، کارگران و مدیران فولاد هرمزگان، تولید و فروش به نحو احسن رقم خورد و خوشبختانه شاهد عملکرد مطلوبی بودیم.

وی افزود: فولاد هرمزگان اجرای طرح‌های توسعه‌ای را آغاز کرده است و به همت همه همکاران، در حوزه توسعه طی سال گذشته پیشرفت خوبی داشتیم.

امسال امیدوار هستیم که اجرای این طرح‌ها به ویژه پروژه احیا مستقیم یک میلیون و ۷۲۰ هزار تنی تولید آهن اسفنجی از سرعت بیشتری برخوردار شوند که طبق برنامه اواخر امسال تست اولیه انجام خواهد شد و در اوایل سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به مزایای بهره‌برداری از پروژه مدول سوم احیا مستقیم، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر شاهد افزایش قیمت آهن اسفنجی در بازار بودیم و خرید این محصول از بازار برای افزایش تولید با توجه به قیمت بالای آن، دیگر صرفه اقتصادی ندارد و بر روند سودآوری شرکت و تولید تاثیر می‌گذاشت. به همین دلیل خرید آهن اسفنجی را به حداقل رساندیم و حتی در مقاطعی خرید را قطع کردیم. به طور حتم بهره‌برداری از پروژه مدول سوم احیا مستقیم، به فولاد هرمزگان در همه زمینه‌ها به ویژه تامین مواد اولیه و خودکفایی شرکت از خرید آهن اسفنجی خواهد کرد. نهایتا بهره‌برداری از این طرح موجب افزایش تولید شده و رشد درآمد را رقم خواهد زد.

معروفخانی تاکید کرد: افزایش سرعت اجرای پروژه‌ها نیازمند همدلی، هماهنگی و همت والای همه کارکنان به ویژه معاونین و مدیران است که با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، روند توسعه‌ها و بهره‌برداری از آن‌ها تسریع شود.

وی با اشاره به موفقیت‌های فولاد هرمزگان در سال جاری به ویژه رکوردشکنی‌های روزانه هر دو واحد فولادسازی و احیا مستقیم، تصریح کرد: در فروردین ماه سال جاری شاهد ثبت چهار رکورد تولید روزانه در واحد احیا مستقیم که بالاترین آن ۶۰۸۶ تن آهن اسفنجی بود و یک رکورد تولید روزانه در واحد فولادسازی به میزان ۶۸۲۹ تن تختال بودیم. این رکوردشکنی‌ها را به فال نیک می‌گیریم و به امید خدا در پایان ماه شاهد ثبت رکوردهای جدیدی در هر دو واحد فولادسازی و احیا مستقیم خواهیم بود.

امسال هم امیدوار هستیم با تلاش همه همکاران در واحدهای ستادی و تولیدی، سال خوبی برای صنعت و تولید کشور به ویژه فولاد هرمزگان اتفاق بیفتد. به طور حتم با تجربیات ارزنده‌ای که همه همکاران کسب کرده‌اند، انتظار داریم امسال برای فولاد هرمزگان سال بسیار خوبی هم در حوزه تولید و هم در حوزه توسعه باشد

تاریخ:1403/01/29

منبع:چیلان

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 0912185972009128232328

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

اولین شمش ۲۲ هزار تومانی در سال جدید/ نتیجه معاملات شمش فولادی در بورس کالا

دیروز ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، بورس کالا میزبان عرضه بیش از ۱۸۹ هزار تن شمش بلوم ۵sp بود که با توجه به تقاضای ۱.۷۴ برابری و با احتساب معاملات مچینگ ۷۴ درصد این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

قیمت میانگین موزون شمش ۵sp در معاملات دیروز ۲۲۲۰۰ تومان در هر کیلو بود که افزایش ۳.۶ درصدی نسبت به هفته گذشته را ثبت کرد.

بیشترین حجم معاملات شمش ۵sp مربوط به شرکت فولاد خوزستان با ۳۰ هزارتن بود .

بیشترین قیمت شمش در معاملات روز گذشته مربوط به شرکت فولاد خوزستان با میانگین قیمت ۲۴۲۲۲ تومان در هر کیلو بود.

خلاصه تحلیل :

در معاملات هفته جاری شمش فولادی، با وجود استقبال ۱.۷ برابری نوردکاران از شمش عرضه شده که بیشتر برای عرضه های اعتباری بود، اما همچنان ۲۸ درصد عرضه ها معادل ۵۰ هزار تن به فروش نرسید و در عین حال میانگین قیمت کشف شده ۳.۶ درصد افزایش یافت. این مولفه ها از جذابیت بالای شرایط عرضه های اعتباری شمش برای خریداران حکایت دارد.

در جدول زیر نتایج معاملات دیروز شمش ۵sp قابل مشاهده است.

photo 2024 04 15 16 53 19

تاریخ:1403/01/28

منبع:چیلان

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 0912185972009128232328

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

رشد فولاد چین و شکستی بزرگ برای رقبا

در سه ماه اول سال ۲۰۲۴، صادرات فولاد چین با رشد ۳۰.۷ درصد نسبت به سال قبل به ۲۵.۸ میلیون تن افزایش یافت. این رشد نسبت به فصل پایانی سال گذشته نیز ۹ درصد بوده است.

این افزایش قابل توجه در صادرات فولاد چین به میزان قابل توجهی به نمایندگی از توان تولیدی و توان رقابتی این کشور در صنعت فولاد است.

در ماه مارس، حجم صادرات به نزدیکی ۱۰ میلیون تن رسید که بالاترین میزان در بیش از هفت سال گذشته بوده است. این افزایش نشان دهنده ادامه روند رو به بالا در صادرات فولاد چین است، که امیدوارم بتواند در آینده نیز ادامه یابد.

بین عوامل اثرگذار بر رشد صادرات فولاد چین، می‌توان به رکود تقاضای داخلی، افزایش تمایل کارخانه‌ها به صادرات به دلیل شرایط داخلی نامساعد، تعطیلات سال نو چین در فوریه که موجب کاهش فعالیت‌های داخلی و افزایش تمرکز بر صادرات شده، و همچنین، رکود بازار داخلی که باعث شده است کارخانه‌ها به دنبال بازارهای جدید خارج از کشور بگردند، اشاره کرد.

همچنین، قدرت رقابتی قیمت‌های فولاد صادراتی چین نیز در این رشد تأثیرگذار بوده است، زیرا قیمت‌های رقابتی تر فولاد چین بر بازارهای جهانی باعث جلب تقاضا و افزایش صادرات شده است.

تاریخ:1403/01/27

منبع:فولاد24

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 0912185972009128232328

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

تحولات بازار فولاد چین در آوریل ۲۰۲۴

با توجه به بهبود حاشیه سود فولادسازی در چین به دلیل کاهش هزینه‌های تامین مواد اولیه و رشد تقاضای فصلی، اما با توجه به افزایش تولید فولاد و راه‌اندازی ظرفیت‌های جدید، این بهبود ممکن است به‌صورت کوتاه‌مدت باشد.

با توجه به بهبود حاشیه سود فولادسازی در چین به دلیل کاهش هزینه‌های تامین مواد اولیه و رشد تقاضای فصلی، اما با توجه به افزایش تولید فولاد و راه‌ اندازی ظرفیت‌های جدید، این بهبود ممکن است به‌ صورت کوتاه‌مدت باشد. حاشیه سود فروش داخلی میلگرد و ورق گرم در چین به ترتیب به حدود ۲۰ و ۴۰ دلار در هر تن افزایش یافته است. افت بیشتر قیمت مواد اولیه نسبت به فولاد، به‌عنوان علت اصلی رشد حاشیه سود فولادسازی در نظر گرفته می‌شود.

با افزایش موجودی سنگ آهن و ترازوی تیره‌ای که بر روی تقاضای فولاد ساختمانی وارد شده است، شاخص قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد اوایل آوریل به پایین‌ترین سطح ۱۱ ماهه‌اش سقوط کرده است. این افت همراه با کاهش تقاضای فولاد ساختمانی می‌تواند به تحدید رشد تقاضای فولاد در چین بیانجامد و در نتیجه تأثیری بر قیمت فولاد و سنگ آهن داشته باشد.

از طرفی، کاهش تقاضای فولاد ساختمانی می‌تواند مانع از افزایش سریع تولید فولاد در چین شود، در نتیجه می‌تواند تأثیری بر رشد قیمت مواد اولیه داشته باشد. اما، کارشناسان تصور می‌کنند که تولید آهن و فولاد در ماه آوریل نسبت به ماه مارس افزایش خواهد یافت، اما همچنان کمتر از سال قبل خواهد بود. این موضوع می‌تواند مانع رشد چشمگیر قیمت مواد اولیه باشد.

تاریخ:1403/01/26

منبع:فولاد24

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 0912185972009128232328

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات در سایه شفافیت و توجه به مصرف‌کنندگان نهایی بوده است

معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد 50 درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مبارکه در سال 1402 خبر داد.

رضا حیدری این دستاوردها را در سایه شفافیت در عرضه محصولات فولاد مبارکه و توجه به مصرف‌کنندگان نهایی یعنی مردم دانست.

رضا حیدری با اشاره به آنکه تولید در فولاد مبارکه بر مبنای سفارش‌های اخذشده از مشتریان است، بازاریابی مؤثر و وجود سفارش‌ها حتی در شرایط رکود بازار را مایه دلگرمی کارکنان خطوط تولید برای جهش تولید دانست.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه نتایج زیر را به‌عنوان مهم‌ترین موفقیت‌های کسب‌شده در سال ۱۴۰۲ یاد کرد:

انجام ۱۵۰ عرضه منظم محصولات در بورس کالا و رشد ۳۵ درصدی این عرضه‌ها نسبت به ۱۱۰ عرضه انجام‌شده در سال گذشته؛ برنامه‌ریزی و تأمین نیاز پروژه‌های ملی به‌ویژه پروژه‌های آب‌رسانی به میزان ۶۲۰ هزار تن؛ حصول درآمد شرکت به میزان ۲۴۱ هزار میلیارد تومان از محل فروش بازار داخل و صادرات؛ ارزآوری ۷۱۵ میلیون دلاری از محل صادرات محصولات در راستای اهداف کلان شرکت؛ صادرات یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات به بازارهای جهانی و رشد ۱۷ درصدی نسبت به سال گذشته؛ تحویل ۷ میلیون و ۳۹۵ هزار تن انواع محصولات به بازار داخل و رشد ۵ درصدی نسبت به سال گذشته؛ تحویل ۸ میلیون و ۷۹۵ هزار تن انواع محصول در بازار داخل و صادرات و رشد ۶ درصدی نسبت به سال گذشته؛ توسعه و اصلاح شبکه خرده‌فروشی فولاد مبارکه با اولویت خدمت‌رسانی به مشتریانی که امکان خرید در بورس کالا را ندارند (با این اقدام ۵ هزار مشتری خرد توانستند در سال ۱۴۰۲ محصول موردنیاز خود را از طریق مراکز خدماتی فولاد مبارکه تأمین نمایند)؛ برگزاری مستمر ۱۳ مزایده صادراتی برای تحقق برنامه‌های صادرات.

وی درباره میزان تحویل محصولات در سال ۱۴۰۲ نسبت به برنامه و سال گذشته نیز چنین گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۸ میلیون و ۲۳۶ هزار تن انواع محصولات شرکت به بازار تحویل شده بود و در سال ۱۴۰۲ با رشد ۴ درصدی نسبت به سال قبل، مقرر بود که طبق برنامه این عدد به ۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تن افزایش یابد؛ اما با تلاش همکاران و با هدف پیشگیری از بروز هرگونه التهاب به بازار، عملکرد شرکت فراتر از برنامه با تحویل ۸ میلیون و ۷۹۵ هزار تن محصول به بازار محقق شد.

به گفته معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، میزان درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت در سال ۱۴۰۱ ، ۱۶۰ هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در سال ۱۴۰۲ با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۲۴۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی از شفافیت در فروش محصولات به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای فولاد مبارکه در این بخش یاد کرد و سایر دستاوردها را نیز در سایه این مهم ارزشمند دانست.

حیدری با اشاره به محدودیت‌های انرژی در سال ۱۴۰۲ که بخش قابل‌توجهی از تناژ تولیدی شرکت‌ها و تولیدکنندگان را تحت تأثیر قرار داد اظهار داشت: عرضه محصولات فولاد مبارکه علی‌رغم محدودیت‌های برق و گاز کاهش پیدا نکرده و همچنین برنامه صادراتی این شرکت تحقق یافته است.

وی از تداوم و ثبات در عرضه‌های هفتگی و ماهانه فولاد مبارکه در بورس کالا در سال گذشته علی‌رغم محدودیت‌های انرژی به‌عنوان یکی دیگر از دستاوردهای این شرکت یاد کرد.

حیدری با اشاره به برنامه معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: با عنایت به نقش کلیدی فولاد مبارکه در تأمین بازار داخل و صادرات، در سال جاری نیز به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که ضمن حفظ روند تولید و عرضه محصولات، همچنان کشور را از واردات انواع محصولات بی‌نیاز و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.

معاون فروش و بازاریابی و بازاریابی فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود از تداوم عملیاتی کردن راهبرد افزایش رضایتمندی مشتریان داخلی و بین‌المللی فولاد مبارکه به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه یاد و تصریح کرد: این حرکت را طی دو سال اخیر بیش‌ازپیش در دستور قرار داده‌ایم و در سال ۱۴۰۳ نیز تلاش خواهیم کرد با برگزاری جلسات و همایش‌های مستمر و تعاملات گسترده‌تر با مشتریان گام استوارتری در مسیر رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان فولاد مبارکه برداریم.

تاریخ:1403/01/21

منبع:چیلان

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 0912185972009128232328

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

افزایش بی‌سابقه قیمت فلزات پایه در هفته گذشته؛ آیا این یک انقلاب است؟

قیمت سه فلز مس، روی و آلومینیوم در طول هفته گذشته به طرزی غیرمنتظره افزایش یافت و به سطوح مهمی رسید. افزایش ۵.۳۲ درصدی قیمت مس باعث رسیدن آن به سطح ۹۴۰۰ دلار شده که بالاترین قیمت در طول یک سال گذشته است

افزایش بی‌سابقه قیمت فلزات پایه 

قیمت سه فلز مس، روی و آلومینیوم در طول هفته گذشته به طرزی غیرمنتظره افزایش یافت و به سطوح مهمی رسید. افزایش ۵.۳۲ درصدی قیمت مس باعث رسیدن آن به سطح ۹۴۰۰ دلار شده که بالاترین قیمت در طول یک سال گذشته است. همچنین، قیمت روی نیز با افزایش۷ درصدی از۲۴۵۹ دلار به ۲۶۳۰  دلار برای هر تن افزایش یافت و قیمت آلومینیوم نیز با رشد بیش از ۵ درصدی مانند مس به بالاترین سطح در یک سال گذشته رسید.

تحلیل‌گران متعددی مدعی هستند که افزایش قیمت فلزات پایه آنها را تعجب‌آور می‌دانند، زیرا با وجود چشم‌انداز منفی از اقتصاد چین که با ریزش قیمت سنگ‌آهن همراه بوده، فلزات پایه در هفته‌هایی که سنگ‌آهن کانال ۱۰۰ دلار را از دست داده است، یکی از مهم‌ترین هفته‌های سال را تجربه می‌کنند.
 

افزایش قیمت‌ها در بازار فلزات پایه را می‌توان با آغاز آن توسط مس توجیه کرد. قیمت مس سه هفته قبل از این، در حال صعود بود و در دو هفته گذشته با بازدهی منفی مواجه شده بود، اما هفته گذشته رشد چشمگیری را ثبت کرد.

مس در طول ماه‌های گذشته تلاش‌های مکرری برای عبور از سطح مقاومتی ۸۶۰۰ دلار داشته است، تا اینکه سه هفته قبل موفق شده است از این محدوده عبور کند. در حال حاضر، در سطح ۹۴۰۰ دلار، یعنی سقف قیمتی در سال۲۰۲۳ قرار دارد. اینکه قیمت مس در سال ۲۰۲۲  نیز صعودی بوده است، اما پس از برخورد با سطح ۹۴۰۰ دلار به مدار نزولی برگشته است، به همین دلیل عبور از مقاومت ۹۴۰۰ دلاری کار آسانی نیست. در صورت عبور از این سطح، هدف بعدی مس ۹۷۰۰ دلار و سپس کانال ۱۰ هزار دلار است.

در مقابل، فلز روی هنوز موفق به شکستن مقاومت اولیه خود نشده است. این فلز در اوایل سال ۲۰۳ کانال ۲۶۵۰ دلار را از دست داد .

تاریخ:1403/01/19

منبع:فولاد24

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 0912185972009128232328

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

فولاد مبارکه و 10 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری

صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه با10 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شروع به فعالیت کرد

محمد یاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، اعلام کرد که پس از بازدید ناظران کارگروه صندوق‌های نوآوری و شکوفایی، مجوز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی فولاد با سرمایه ثبتی 10 هزار میلیارد ریال صادر شده است.

طیب‌نیا اظهار کرد که صندوق CVC فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی است و مجوز این صندوق در پانزدهمین جلسه کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان در خرداد ماه 1402 مصوب شده بود.

وی افزود که فولاد مبارکه با 600 شرکت دانش بنیان در حال همکاری است و این همکاری‌ها منجر به صرفه‌جویی180 میلیون دلاری شده است.

مهم است بدانیم که صندوق‌های پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی، مطابق دستورالعمل مصوب مورخ 1401/12/22 کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان، مجوز تأسیس خود را دریافت و تحت نظارت دبیرخانه کارگروه تخصصی صندوق‌های پژوهش و فناوری فعالیت می‌کنند. تاکنون 18 مجوز تأسیس صندوق CVC با مجموع سرمایه 38هزار میلیارد ریال اعطا شده است که از این تعداد 8 صندوق پژوهش و فناوری خطرپذیر شرکتی موفق به اخذ مجوز فعالیت شده‌اند.

تاریخ:1403/01/18

منبع:فولاد24

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

گشایش مرز جدید ترانزیتی بین ایران و ترکیه

با توجه به امضای تفاهم‌نامۀ 30 بندیِ اخیر بین ایران و ترکیه و توجه ویژه به توسعۀ همکاری‌ در حوزه‌های اقتصادی، مرز جدید ترانزیتی و صادراتی رازی خوی-کاپی کپی ترکیه گشایش یافت.

با گشایش مرز جدید ترانزیتی بین ایران و ترکیه در رازی خوی-کاپی، انتظار می‌رود که همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور بهبود یابد. این توسعه، به دلیل امضای تفاهم‌نامۀ 30  بندی اخیر میان ایران و ترکیه اتفاق افتاده است که به توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی توجه ویژه دارد.

با برقراری این پایانۀ مرزی، روزانه 30 خودروی ترانزیتی از این مرز عبور خواهند کرد. در هفتۀ اول از افتتاح، 17 کامیون از این مرز عبور کرده‌اند که نشان از استقبال از این مرز جدید و آمادگی برای استفاده از آن دارد.

این توسعه اجازه می‌دهد که خودروهای ترانزیتی از سراسر ایران بتوانند محصولات خود را به ترکیه و اروپا صادر کنند، که این امر می‌تواند به رونق تجارت و تبادلات اقتصادی بین دو کشور کمک کند.

به طور کلی، گشایش این مرز جدید ترانزیتی نشان دهنده توسعه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و ترکیه و ایجاد فرصت‌های جدید در زمینه تجارت و صادرات است.

تاریخ:1403/01/16

منبع:فولاد24

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 0912185972009128232328

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com