قیمت سه فلز مس، روی و آلومینیوم در طول هفته گذشته به طرزی غیرمنتظره افزایش یافت و به سطوح مهمی رسید. افزایش ۵.۳۲ درصدی قیمت مس باعث رسیدن آن به سطح ۹۴۰۰ دلار شده که بالاترین قیمت در طول یک سال گذشته است

افزایش بی‌سابقه قیمت فلزات پایه 

قیمت سه فلز مس، روی و آلومینیوم در طول هفته گذشته به طرزی غیرمنتظره افزایش یافت و به سطوح مهمی رسید. افزایش ۵.۳۲ درصدی قیمت مس باعث رسیدن آن به سطح ۹۴۰۰ دلار شده که بالاترین قیمت در طول یک سال گذشته است. همچنین، قیمت روی نیز با افزایش۷ درصدی از۲۴۵۹ دلار به ۲۶۳۰  دلار برای هر تن افزایش یافت و قیمت آلومینیوم نیز با رشد بیش از ۵ درصدی مانند مس به بالاترین سطح در یک سال گذشته رسید.

تحلیل‌گران متعددی مدعی هستند که افزایش قیمت فلزات پایه آنها را تعجب‌آور می‌دانند، زیرا با وجود چشم‌انداز منفی از اقتصاد چین که با ریزش قیمت سنگ‌آهن همراه بوده، فلزات پایه در هفته‌هایی که سنگ‌آهن کانال ۱۰۰ دلار را از دست داده است، یکی از مهم‌ترین هفته‌های سال را تجربه می‌کنند.
 

افزایش قیمت‌ها در بازار فلزات پایه را می‌توان با آغاز آن توسط مس توجیه کرد. قیمت مس سه هفته قبل از این، در حال صعود بود و در دو هفته گذشته با بازدهی منفی مواجه شده بود، اما هفته گذشته رشد چشمگیری را ثبت کرد.

مس در طول ماه‌های گذشته تلاش‌های مکرری برای عبور از سطح مقاومتی ۸۶۰۰ دلار داشته است، تا اینکه سه هفته قبل موفق شده است از این محدوده عبور کند. در حال حاضر، در سطح ۹۴۰۰ دلار، یعنی سقف قیمتی در سال۲۰۲۳ قرار دارد. اینکه قیمت مس در سال ۲۰۲۲  نیز صعودی بوده است، اما پس از برخورد با سطح ۹۴۰۰ دلار به مدار نزولی برگشته است، به همین دلیل عبور از مقاومت ۹۴۰۰ دلاری کار آسانی نیست. در صورت عبور از این سطح، هدف بعدی مس ۹۷۰۰ دلار و سپس کانال ۱۰ هزار دلار است.

در مقابل، فلز روی هنوز موفق به شکستن مقاومت اولیه خود نشده است. این فلز در اوایل سال ۲۰۳ کانال ۲۶۵۰ دلار را از دست داد .

تاریخ:1403/01/19

منبع:فولاد24

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 0912185972009128232328

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

افزایش بی‌سابقه قیمت فلزات پایه در هفته گذشته؛ آیا این یک انقلاب است؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *