مسئولان این کارخانه گفتند: ما شاهد سقوط ۲۰ تا ۳۰ دلاری قیمت هر تن قراضه در بازار داخلی آمریکا هستیم. این کارخانه ترکیه به بازار صادرات ساحل شرقی روی آورده است تا محصول را با تخفیف ۱ تا ۷ دلاری در مقایسه با قیمت توافقی قبل خریداری کند. برهمین اساس، یک صادرکننده در ساحل شرقی آمریکا محموله‌ای شامل HMS ۱,۲ (۹۰:۱۰) با شیوه معاملاتی CFR و قیمت ۴۴۲ دلار به ازای هر تن و قراضه خردشده با قیمت ۴۶۰ دلار به ازای هر تن به کارخانه‌ای در منطقه مرمره فروخت.

در همین حال، دو محموله قراضه از ساحل شرقی آمریکا به این کارخانه فروخته شد که معادل بازه قیمتی ۴۴۳ تا ۴۴۴ دلار به ازای هر تن HMS ۱,۲ (۸۰:۲۰) و بازه ۴۶۱-۴۶۴ دلار به ازای هر تن قراضه خردشده اعلام شد. خریداران ترکیه مدام در حال بررسی معاملات بازار قراضه آمریکا بودند به امید اینکه قیمت قراضه HMS و قراضه خردشده کاهش یابد.

البته کمبود میزان فروش محصول به ترکیه و عدم تمایل به قراضه سنگین کارخانه‌های آمریکا باعث شد تا این کشور با مازاد محصول مواجه شود که همین موضوع به کارخانه‌های ترکیه این اجازه را داد که محموله‌های موردنظر را با قیمت کمتر خریداری کنند.

به گفته فعالان، بازار منطقه ضعیف گزارش شد. یک تاجر ترکیه در این باره اظهار داشت که کارخانه‌ها در تلاش برای خرید محصول با کمترین قیمت ممکن هستند. برخی از صادرکنندگان ساحل غربی آمریکا مطرح کردند که خریداران آسیایی از ثبت سفارش خودداری کردند و منتظر هستند که قرارداد بعدی ترکیه برای قراضه سنگین با قیمتی کمتر منعقد شود.

همچنین شنیده شد که در ک هفته اخیر هند یک پیشنهاد قیمتی ۴۵۰ دلاری برای هر تن قراضه سنگین صادرکننده‌ای در ساحل غربی آمریکا ارائه داد، البته این خریدار پیشنهاد خود را لغو کرد و تصمیم گرفت به امید سقوط قیمت، تا هفته آینده صبر کند.

با توجه به روند نزولی قیمت قراضه آمریکا در ماه آوریل و خرید محموله قراضه توسط یک کارخانه ترکیه در سطوح پایین قیمتی، انتظار می‌رود خریداران آسیایی به بازار ساحل غربی آمریکا با تخفیف بازگردند.

براساس آخرین گزارشات، معاملات قراضه سنگین ساحل غربی آمریکا با ویتنام در بازه قیمتی ۴۶۰ تا ۴۶۵ دلار به ازای هر تن CFR انجام می‌شدند

تاریخ:1402/01/24

منبع:فولادبان

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

ترکیه قراضه‌های آمریکایی را با تخفیف ویژه خرید

One thought on “ترکیه قراضه‌های آمریکایی را با تخفیف ویژه خرید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *