افزایش فصلی مصرف فولاد در چین از سپتامبر در حال حاضر مشخص نیست زیرا جو کلی بازار نزولی است و برخی از خریداران خارج از کشور منتظر کاهش بیشتر قیمت در فولاد چین هستند.”

 قیمت ورق فولادی چین در هفته منتهی به سه‌شنبه ۸ آگوست به دلیل تقاضای ضعیف خارج از کشور و کاهش قیمت داخلی فولاد کاهش یافت، در حالی که معاملات کلی ضعیف بود. ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای ورق سنگین فولادی، صادراتی، بندر اصلی فوب چین، ۵۸۰-۶۰۵ دلار در هر تن در روز سه شنبه بود که از ۵۹۰-۶۱۵ دلار در هر تن در اول اوت ۱۰ دلار کاهش داشت. فشار نزولی در قیمت فولاد داخلی چین بر صادرات ورق متوسط ​​تأثیر گذاشته است.

طبق گزارش کارخانه فولادی شمال شرق چین گفت: “افزایش فصلی مصرف فولاد در چین از سپتامبر در حال حاضر مشخص نیست زیرا جو کلی بازار نزولی است و برخی از خریداران خارج از کشور منتظر کاهش بیشتر قیمت در فولاد چین هستند.”این منبع افزود که کاهش تولید فولاد خام توسط دولت نیز عاملی نامطمئن برای قیمت فولاد داخلی و صادراتی است.

 تاجر ژجیانگی گفت:  معاملات اندک در حدود ۵۸۰-۵۹۰ دلار در هر تن فوب چین متوسط ​​در این هفته به پایان رسیده است. این تاجر گفت: «قیمت‌های پایین‌تر توسط چند کارخانه خصوصی کوچک فولاد ایجاد شد و تقاضای کلی به اندازه کافی برای حمایت از افزایش قیمت خوب نیست.»

 منابع به Fastmarkets گفتند که پرمعامله ترین قرارداد اکتبر بورس آتی شانگهای برای کویل هاتولد – یکی از اصلی ترین محصولات فولادی پایین دستی – این هفته در بحبوحه احساسات نزولی ناشی از تقاضای ملایم کاهش یافت که باعث کاهش بیشتر قیمت داخلی در قیمت فولاد شد.

 ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای ورق فولادی داخلی، سابق چین شرقی، ۴۰۲۰-۴۰۵۰ یوان (۵۵۹-۵۶۴ دلار) در هر تن در ۴ اوت بود که از ۴۰۳۰-۴۰۷۰ یوان در هر تن در ۲۸ جولای کاهش یافت.

 نفت ورق متوسط ​​ارسال شده در سپتامبر از کارخانه ای در شمال شرق چین با ۵ دلار در هر تن کاهش به ۵۹۰ دلار در هر تن فوب چین در روز سه شنبه رسید. به گفته فعالان بازار، یک کارخانه Hebeibased با قیمت ۶۰۵ دلار در هر تن فوب چین، ۱۰ دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته کاهش یافت. 

عقب نشینی SHFE قیمت های صادراتی CRC و HDG چین را پایین می آورد

 قیمت های صادراتی کلاف نورد سرد چینی و کلاف فولاد گالوانیزه گرم در هفته منتهی به سه شنبه ۸ اوت در پی کاهش قیمت های آتی فولاد کاهش یافت. به گفته فعالان بازار، در همین حال، کاهش قیمت SHFE، خریداران خارجی را در حاشیه نگه داشت و تجارت برای صادرات CRC و HDG چین را در هفته اخیر متوقف کرد.

 پرمعامله ترین قرارداد کویل نورد گرم، بستر CRC و HDG، در بورس آتی شانگهای به پایین ترین حد دو هفته ای ۳۹۴۱ یوان (۵۴۸ دلار) در هر تن در روز سه شنبه کاهش یافت که ۲۰۰ یوان در هر تن نسبت به اخیر کاهش یافت. اوج ۴,۱۴۱ یوان در هر تن در ۲۸ ژوئیه.   تاجران و منابع کارخانه‌ها گفتند که احتمالاً در هفته گذشته درخواست‌ها یا پیشنهادات کمی از خریداران خارجی دریافت کرده‌اند زیرا خریداران منتظر بودند ببینند آیا ضرر بیشتری در قیمت فولاد چین وجود خواهد داشت یا خیر.

 ارزیابی قیمت هفتگی کویل نورد سرد Fastmarkets برای فولاد CRC، صادرات، بندر اصلی فوب چین، ۶۴۵-۶۶۰ دلار در هر تن در روز سه شنبه بود که از ۶۵۰-۶۷۰ دلار در هر تن در ۱ اوت کاهش یافت.

 کارخانه های چینی صادرات CRC را با قیمت ۶۴۵ تا ۶۷۰ دلار در هر تن فوب چین برای ارسال در ماه اکتبر در روزهای دوشنبه و سه شنبه انجام دادند که از ۶۵۰ تا ۶۷۰ دلار به ازای هر تن فوب یک هفته قبل کاهش یافته است.

 یک کارخانه در شمال چین قیمت خود را به ۶۵۰ دلار در هر تن فوب چین در روز دوشنبه کاهش داد که از ۶۶۵ دلار در هر تن فوب یک هفته قبل با توجه به کاهش قیمت SHFE HRC کاهش یافت.

 اما چندین کارخانه در شمال چین، علیرغم سفارشات ضعیف، قیمت خود را در ۶۵۰-۶۶۰ دلار در هر تن فوب چین در مقایسه با یک هفته قبل بدون تغییر نگه داشتند.

 یک تاجر در شرق چین گفت: «[این کارخانه‌های بزرگ دولتی] به دلیل پیش‌بینی افزایش قیمت فولاد چین، عملکرد خود را بالا نگه داشتند.

 در همین حال، قیمت‌های پیشنهادی خریداران خارج از کشور به ۶۴۵ دلار در هر تن فوب چین رسید که برای پاسخگویی به قیمت‌های اکثر کارخانه‌ها بسیار کم بود.

 ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای فولاد CRC، داخلی، چین شرقی سابق، ۴۶۲۰-۴۶۵۰ یوان در هر تن در روز جمعه ۴ اوت بود که از ۴۶۰۰-۴۶۶۰ یوان در هر تن در ۲۸ جولای کاهش یافت.   قیمت هفتگی کویل گالوانیزه داغ Fastmarkets’ ارزیابی برای کویل گالوانیزه فولادی، ۱ میلی متر، صادرات، بندر اصلی فوب چین، ۶۹۵ تا ۷۳۰ دلار در هر تن در روز سه شنبه بود که از ۷۰۰۷۳۵ دلار در هر تن در هفته قبل کاهش یافت.

 ارزیابی Fastmarkets برای HDG با پوشش روی ۱۲۰ گرم بر متر است.

کارخانه های چینی HDG را با قیمت ۶۸۰ تا ۷۴۰ دلار در هر تن فوب چین برای مواد پوشش Z۸۰ تحویل سپتامبر و اکتبر از دوشنبه تا سه شنبه عرضه کردند که از ۶۸۵ تا ۷۴۰ دلار در هر تن فوب در هفته گذشته کاهش یافت.

 در همین حال، برخی کارخانه‌ها HDG با پوشش Z۱۸۰ را با قیمت ۷۵۰ تا ۷۶۰ دلار در هر تن فوب چین در روز دوشنبه عرضه کردند که نسبت به یک هفته قبل به سختی تغییر کرده است.

 بر اساس برآوردهای فعالان بازار، آخرین کالاها معادل ۶۹۵-۷۶۰ دلار در هر تن فوب چین برای محموله های پوشش Z۱۲۰ است.

 بازرگانان و منابع کارخانه همچنین گزارش دادند که تجارت ضعیف برای صادرات HDG در هفته گذشته به دلیل اختلاف بین قیمت پیشنهادی خریداران و بهترین کالاهایی که می توانستند داشته باشند.

 به گفته منبع از کارخانه، ایده های قیمت خریداران کمتر از ۷۰۰ دلار در هر تن فوب چین برای HDG با پوشش Z۸۰ بود، در حالی که قیمت ۷۳۵ دلار در هر تن فوب از یک کارخانه در شمال چین بود. ارزیابی قیمت هفتگی فست‌مارکت‌ها برای کویل گالوانیزه داغ فولادی، داخلی، چین شرقی سابق، که ۸۰ گرم بر متر پوشش رویی HDG را در نظر می‌گیرد، در ۴ آگوست ۴۹۵۰ تا ۵۰۱۰ یوان در هر تن بود، بدون تغییر نسبت به هفته قبل.

تاریخ:1402/05/21

منبع:فولاد24

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

خریداران بعلت کاهش قیمت ورق‌فولادی چین منتظر تعدیل هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *