صفهان – سرپرست وزارت صمت گفت: با وجود تحریم های دشمن فولادمبارکه اصفهان سال گذشته یک و نیم میلیارد تومانی از محصولات خود را صادر کرده است که رشد دو برابری را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مدرس خیابانی، بعدازظهر پنج شنبه در سفر خود به اصفهان به منظور بهره برداری از چندین طرح صنعتی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فولاد مبارکه در طول سال‌های گذشته با تولیدات ارزشمند خود و صادرات به ۴۰ کشور دنیا افتخارآفرینی‌های مختلفی برای کشور داشته است به نوعی که در سال گذشته یک و نیم میلیارد تومان صادرات را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه این نهاد از نظر فناوری در تولید نیز در کشور صاحب افتخارات گوناگونی بوده است، تاکید کرد: تمام این افتخارات با وجود تحریم‌های دشمن در سال گذشته انجام شده است و این تحریم‌ها بر میزان صادرات تأثیرگذار نبوده است به نوعی که برآوردها نشان می‌دهد میزان صادرات فولاد مبارکه اصفهان به دو برابر رسیده است و این روند پیشرفت و توسعه به یقین ادامه خواهد داشت و متوقف نخواهد شد.

تولیدات فولاد مبارکه اصفهان با محصولات خارجی برابری می‌کند

سرپرست وزارت صمت با اشاره به اینکه بسیاری از محصولات اولیه این شرکت نه تنها در داخل تولید می‌شود بلکه محصولات اولیه و هایی به دیگر کشورها نیز صادر می‌شود، تاکید کرد: محصولات زیادی از این شرکت با رقبای خارجی رقابت و برابری می‌کند.

وی با اشاره به کلنگ زنی طرح نورد گرم دو با ظرفیت ۴.۲ میلیون تن و تأثیر آن در قطع وابستگی به واردات این محصول تاکید کرد: با توجه به برآوردهای مدیران این شرکت کمتر از ۹۰۰ روز این طرح افتتاح می‌شود.

قطع وابستگی به واردات نورد گرم به زودی محقق می‌شود

مدرس خیابانی با اشاره به تأثیر افتتاح این بخش در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و تأثیر آن در در قطع وابستگی به واردات این محصول گفت: زمانی که بخش نورد گرم دو افتتاح شود دیگر مجموعه‌های هدف مانند واحدهای خودروسازی و ماشین سازی و لوازم خانگی و لوله سازی حتی به طور جزئی نیاز به واردات ورق گرم نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با هدف تکمیل زنجیره و ترکیب محصولات تولیدی شرکت فولاد مبارکه اجرا می‌شود، بیان داشت اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل واحد نورد گرم شماره ۲ بالغ بر ۲۵۰ میلیون یورو است.

به گزارش مهر، اجرای پروژه «نورد گرم ۲» موجب بی نیازی کشور از واردات ورق‌های فولادی ویژه لوله‌های انتقال نفت، گاز و آب، ایجاد ارزش افزوده بالاتر در زنجیره تولید فولاد کشور از طریق تبدیل تختال مازاد به محصولات نهایی، تولید فولاد با کربن متوسط ویژه صنایع ماشینی و ادوات کشاورزی، تولید ورق‌های مستحکم ویژه شاسی خودروهای سبک و سنگین و افزایش اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم از ۳۵۰ هزار به ۴۰۰ هزار شغل خواهد شد.

بهره برداری از بویلر بازیافت حرارتی نیروگاه گازی فولاد مبارکه اصفهان

گفتنی است بویلر بازیافت حرارتی نیروگاه گازی فولاد مبارکه اصفهان از دیگر طرح‌هایی بود که با حضور حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت در شرکت فولاد مبارکه اصفهان به بهره برداری رسید.

این پروژه موجب کاهش آلودگی محیط زیست و جلوگیری از ورود گازهای گلخانه‌ای، صرفه‌جویی سالانه ۹۰ میلیون مترمکعب گاز معادل ۲۵۰ میلیارد ریال خواهد شد.

همچنین شبکه‌های توزیع برق فشار قوی و فشار متوسط، سوئیچ گیرهای ۶۳ و ۴۰۰ ولت طرح شهید خرازی شرکت فولاد مبارکه اصفهان از دیگر طرح‌هایی بود که با حضور سرپرست وزارت صمت امروز به بهره برداری رسید. کد خبر4952394

فروشگاه فولاد آسمان تامین کننده انواع فولاد های آلیاژی

منبع:خبرگزاری مهر

رشد دوبرابری صادرات فولاد مبارکه اصفهان/ تحریم ها اثری نداشت