یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه شرایط ناپایدار و بی‌ثباتی در کشور وجود دارد، فرمول قیمت‌گذاری هر چند وقت یکبار تغییر می‌کند.

علی زینلی در خصوص تأثیر توافق ایران و عربستان بر صنعت فولاد ایران اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، عربستان نیاز خود در صنایع پایین دست فولاد را پر کرده و در حال حاضر، نیازمند آهن اسفنجی است. این در حالی است که در ایران با کمبود تولید در این بخش مواجه هستیم و تولیدات ما در این زمینه می‌تواند پاسخگوی نیاز بازار داخلی را بدهد.

وی گفت: کشور‌های عربی فولاد با وزن پایین و استقامت بالا نیاز دارند. به همین دلیل، باید از امسال در این زمینه سرمایه‌گذاری و این فرصت را غنیمت بدانیم.

این کارشناس بورسی با اشاره به نرخ‌گذاری‌ها در صنعت فولاد، تصریح کرد: قیمت‌گذاری در صنعت فولاد در بازار خارج از کشور و داخل کشور با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد؛ به این‌صورت که در خارج از کشور اصول تعیین کننده قیمت یک شمش فولاد، بازار وارداتی و صادراتی آن است، اما در ایران به دلیل برخی شرایط تحریمی، نمی‌توان قیمت شمش فولاد را براساس قیمت صادراتی آن تعیین کرد.

زینلی اضافه کرد: در خصوص شیوه قیمت‌گذاری محصولات فولادی توسط وزارت صمت، می‌توان گفت با توجه به اینکه شرایط ناپایدار و بی‌ثباتی در کشور وجود دارد، فرمول قیمت‌گذاری هر چند وقت یکبار تغییر می‌کند. بر همین اساس، چنین عملکردی در این حوزه، موجب سردرگمی فعالان بازار و تولیدکنندگان فولاد شده است.

وی در پایان یادآور شد: وضعیت به گونه‌ای شده است که هر روز بخشنامه‌های متفاوتی برای تنظیم بازار بورس کالا صادر می‌شود. این عوامل متعدد باعث شده بخشی از تولیدکنندگان فولادی، هیچ محصولی را در بورس کالا عرضه نکنند.

تاریخ:1402/02/24

منبع:فولادبان

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

سردرگمی فولادسازان با بخشنامه‌های روزانه/ توافق ایران و عربستان با صنعت فولاد چه می‌کند؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *