بازار داخلی

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت میلگرد، بازار داخلی، exw شرق چین (شانگهای) بین ۳ هزار و ۸۰۰  تا ۳ هزار و ۸۲۰ یوآن (۵۵۲ تا ۵۵۵ دلار) به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی حاکی از کاهش ۵۰ تا ۶۰ یوآنی نسبت به روز قبل است. این محصول در روز قبل در بازه بین ۳ هزار و ۸۶۰ تا ۳ هزار و ۸۷۰ یوآن به ازای هر تن معامله می‌شد.

در همین حال، قیمت‌ها برای این محصول در مقایسه با هفته گذشته، ۱۱۰ یوآن ریزش یافتند. براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت میلگرد، بازار داخلی، exw شمال چین (پکن) بین ۳ هزار و ۸۵۰ تا ۳ هزار و ۸۸۰ یوآن به ازای هر تن محاسبه شد که این بازه قیمتی نسبت به هفته قبل، ۷۰ یوآن کاهش نشان می‌دهد. این محصول در این مدت بین ۳هزار و ۹۲۰ تا ۳هزار و ۹۵۰ یوآن به ازای هر تن معامله می‌شد.

به گفته برخی منابع بازار، کارخانه‌های فولادی به دلیل حاشیه سود پایین و یا حتی خسارات متحمل شده و پیش‌بینی روند نزولی آمار تقاضا در ماه می، تولیدات خود را متوقف کردند.

براساس آمار یک روزنامه محلی، در یک هفته اخیر میزان تولید میلگرد ۲٫۹۴ میلیون تن گزارش شد که این میزان در مقایسه با هفته قبل، نشان‌دهنده افت ۷۳ هزار و ۸۰۰ تنی است. در این راستا، افت نرخ تولید، کاهش قیمت مواد اولیه را در پی داشت.

همچنین معاملات فیوچرز ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان با قیمت ۷۳۰٫۵ یوآن به ازای هر تن انجام شدند که این نرخ حاکی از کاهش ۴٫۰۷ درصدی (۳۱ یوآن به ازای هر تن) نسبت به روز قبل است.

به گفته برخی منابع بازار، پس از آن اما قیمت فیوچرز سقوط کرد  که این امر باعث کاهش علاقه خریداران در بازار اسپات شد و همچنین باعث توقف روند نزولی قیمت شد.

براساس ارزیابی‌ها، قیمت قراضه فولادی ذوب سنگین، بازار داخلی، تحویل به کارخانه چین بین ۲هزار و ۹۸۰ تا ۳ هزار و ۸۰ یوآن به ازای هر تن گزارش شد که این بازه قیمتی نیز نسبت به هفته قبل، ۲۰ تا ۵۰ یوآن کاهش نشان می‌دهد. قیمت این محصول در هفته قبل بین ۳ هزار تا ۳ هزار و ۱۳۰ یوآن به ازای هر تن محاسبه شده بود.

زمزمه بازار

با این حال، یک تحلیل‌گر بازار تحلیل کرد: روند نزولی قیمت میلگرد ممکن است در هفته آینده متوقف شود. خریداران به طور معمول پیش از روز کارگر – ۲۹ آوریل تا ۳ می (۹ تا ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) – و با پیش‌بینی رشد قیمت‌ها پس از تعطیلات، ذخایر خود را دوباره شارژ می‌کنند. همین فرآیند پر کردن ذخایر، دلیلی برای رشد قیمت میلگرد خواهد بود.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، بازار داخلی، exw تانگ‌شان، شمال چین ۳ هزار و ۷۱۰ یوآن به ازای هر تن بود که این نرخ حاکی از افت ۳۰ یوآنی قیمت به ازای هر تن در مقایسه با روز قبل است.

بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های

در همین حال، معاملات فیوچرز ماه اکتبر با قیمت ۳ هزار و ۸۱۰ یوآن به ازای هر تن انجام شدند که این قیمت در مقایسه با روز قبل، ۱۰۴ یوآن کاهش نشان می‌دهد. قیمت توافقی معاملات این بورس قبلا ۳ هزار و ۹۱۴ یوآن به ازای هر تن گزارش شده بود.

تاریخ:1402/02/05

منبع:فولادبان

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

سقوط قیمت مواد اولیه، قیمت میلگرد در بازار داخلی چین را نزولی کرد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *