یک کارشناس صنعت فولاد گفت: در هفته‌های اخیر، برخلاف سال‌های گذشته، تقاضای آهن مصرفی به شدت کاهش پیدا کرده است.

علی یاری با اشاره به اینکه یکی از مقاطعی که نوسانات بازار در آن تاثیر گذار است، سنگ آهن بوده است، اظهار داشت: قیمت چند نرخی آن در بازار به شدت دیده می‌شود و این موضوع سبب سردرگمی خریداران و تولیدکنندگان شده است.

وی گفت: در شرایط فعلی و باتوجه به ثبات نرخ ارز، نباید این چند نرخی ها در بازار مشاهده شود، چرا که با عدم تغییر و ثبات در این بازار می‌توان انتظار رشد داشت.

به گفته یاری، البته برخلاف سنگ آهن، کلیت بازار آهن داخلی نوسانات چندانی را در چند روز گذشته تجربه نکرد و عمده قیمت‌ها ثابت بود به طوری که قیمت روز میلگرد آجدار در اکثر مبادی فروش بدون تغییر قیمت عرضه شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در صنعت فولاد به قیمت ارز گره خورده است، گفت: متاسفانه دولت با ابلاغیه های مختلف از جمله الزام به عرضه محصولات فولادی در بورس کالا فقط موجبات سرگردانی صادرکنندگان را فراهم ساخته است.

یاری بیان کرد: در گذشته با وجود عوارض صادراتی، عدم زیرساخت های مناسب در این بخش، صادرات به دیگر کشورها علی الخصوص کشورهای همسایه مسیر هموارتری داشت.

این فعال بازار فولاد در پایان به ارزاوری بسیر بالای صنعت فولاد اشاره ای داشت و از دولت خواست، در کنار تولیدکنندگان و در راستای حل مشکلات تولید حرکت کند، چرا که اقتصاد یک کشور به تولید نیاز مبرم دارد.

تاریخ:1402/04/24

منبع:فولادبان

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

قیمت‌ها در صنعت فولاد به قیمت ارز گره خورده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *