به گفته برخی منابع بازار، فعالیت تجاری محدودی در دو بازار بندری چین و دریایی گزارش شد که به کاهش تقاضای خریداران سنگ آهن نسبت داده شد. در این راستا، معاملات فیوچرز سنگ آهن در ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان، با ریزش ۲٫۳۳ درصدی نسبت به توافق قبل، با قیمت ۷۹۵٫۵۰ یوآن (۱۱۶ دلار) به ازای هر تن انجام شدند.

همچنین روند مشابهی در معاملات سوآپ بورس سنگاپور منعکس شد. معاملات ماه می سنگ آهن با قیمت ۱۱۷٫۵۱ دلار به ازای هر تن انجام شد که این نرخ نسبت به توافق قبل، ۰٫۲۱ دلار به ازای هر تن کاهش نشان می‌دهد. یک تاجر در بازار سنگاپور در این باره گفت: تضعیف زیرساخت بازار محصولات فولادی پایین دست زنجیره باعث ایجاد روند نزولی قیمت معاملات فیوچرز ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان شد. ضعف زیرساخت این بازار ناشی از مشکلات مربوط به مازاد عرضه محصول بود؛ این درحالی است که با خبر وقوع احتمالی طوفان استوایی در غرب استرالیا، پیش‌بینی می‌شود قیمت معاملات فیوچرز ماه می افزایش یابد.

از سوی دیگر، پیش‌بینی شده است که در اواخر هفته، یک طوفان استوایی، بارندگی و باد شدید در شرق استرالیا به همراه داشته باشد. بنا به گفته فعالان، انتظار می‌رود فعالیت بندر هدلند استرالیا تحت تاثیر این طوفان قرار بگیرد.

با این حال، یک بازرگان در بازار شیامن چین اظهار داشت: پیش‌بینی تاخیر بارگیری بندر هدلند، انگیزه‌ای برای روند صعودی قیمت در بازار مشتقات سنگ آهن خواهد شد. البته خریداران نسبت به سرمایه‌گذاری در بورس کالای دالیان محتاط هستند؛ زیرا مقامات داخلی نظارت خود را افزایش دادند.

در اواخر ماه مارس، طی جلسه جدید کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین و اعلامیه‌های آن، باعث شد تا قیمت سنگ آهن از سقف قیمتی ابتدای سال ۲۰۲۳ کاهش یابد. تاجری در بازار شانگ‌های در این باره مطرح کرد: خریداران بورس کالای دالیان و سنگاپور نسبت به اقدامات تلافی‌جویانه کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین در جهت سرکوب روند صعودی قیمت، محتاطانه عمل خواهند کرد.

وی افزود: درحالی که ما از هرگونه تغییر اساسی در زیرساخت بازار از جمله افت شدید معاملات سنگ آهن استرالیا (به دلیل طوفان)، پیشگیری می‌کنیم، انتاظر افزایش سریع قیمت مشتقات سنگ آهن را نداریم.

در همین حال، فعالیت تجاری در نخستین روز هفته، محدود گزارش شد و در بازار شاهد کمترین میزان پیشنهادات قیمتی بودیم. فعالیت بندری نیز افت شدیدی پیدا کرد که ناشی از عدم تمایل مصرف‌کنندگان نهایی بود.

البته تاثیر کاهش سود ناخالص فولادسازی به دلیل افت قیمت فولاد چینی بر روی میزان تقاضای مواد خام فولادی تداوم یافت.

در این راستا، بازرگانی در بازار شاندونگ در این باره گفت” پیش‌بینی می‌شود مازاد عرضه میلگرد که به دلیل تولید بیش اندازه و برنامه‌ریزی ناقص ساخت‌وساز رخ داد، قیمت فولاد تا اواسط ماه آوریل به روند نزولی خود ادامه دهد.

شاخص سنگ‌آهن در بازار دریایی چین به شرح ذیل است:

فاین ۶۲ درصد، cfr چینگ‌دائو :  معادل ۱۱۸٫۶۴ دلار به ازای هر تن، ۰٫۶۰ دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

فاین ۶۲ درصد کم آلومینیوم، cfr چینگ‌دائو: معادل ۱۲۲٫۴۲ دلار به ازای هر تن، ۰٫۸۶  دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

فاین ۵۸ درصد، cfr چینگ‌دائو: معادل ۱۰۹٫۰۲ دلار به ازای هر تن، ۰٫۷۱ دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

فاین ۶۵ درصد، مبدا برزیل، cfr چینگ‌دائو: معادل ۱۳۴٫۶۰ دلار به ازای هر تن، ۰٫۷۰ دلار به ازای هر تن نسبت به قبل کاهش یافت.

قیمت‌های بندری

در همین حال، فاین پیلبارا در استان شاندونگ و شهرهای تانگ‌شان و تیانجین در بازه قیمتی ۸۸۵ تا ۹۰۲ یوآن به ازای هر wmt معامله شد.

آخرین آمار قیمت این محصول، معادل بازه قیمتی ۱۱۹ تا ۱۲۲ دلار به ازای هر تن در بازار دریایی است.

بورس کالای دالیان

همچنین پر معامله ترین قرارداد فیوچرز ماه سپتامبر برای سنگ آهن با قیمت ۷۷۷ یوآن (۱۱۳ دلار)  به ازای هر تن منعقد شد که این نرخ در مقایسه با قیمت توافقی روز جمعه ۷ آوریل (۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۲)، حاکی از کاهش ۱۸٫۵۰ یوآنی است.

تاریخ:1402/01/24

منبع:فولادبان

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

قیمت سنگ آهن در بازار دریایی چین ریخت

One thought on “قیمت سنگ آهن در بازار دریایی چین ریخت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *