عضو کمیسیون صنایع مجلس خام فروشی را یکی از مشکلات حوزه معدن برشمرد و گفت: مافیاهایی در این حوزه شکل گرفته است و این افراد مانع تکمیل زنجیره ارزش و تبدیل ماده نیمه خام به محصول نهایی در کشور می‌شوند.

الهویردی دهقانی درباره مشکلات حوزه معدن، گفت: بی توجهی به اکتشاف یکی از این مشکلات است که این موضوع نیز ناشی از این است که سازمان‌های اکتشافی اعتبارات مالی کافی، اراده لازم و برنامه مناسب و راسخی برای پایش کشور به ویژه مناطق دارای ظرفیت معدنی بسیار را ندارد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با ژئوفیزیک هوایی به راحتی می‌توان کشور را برای مواد معدنی اسکن کرد، افزود: در برخی موارد معادن توسط برخی افراد ضبط شده و اقدامات موثری به منظور بهره برداری ازآن‌ها انجام نمی‌شود که وزارت صمت باید به این موضوع ورود کند.

وی همچنین با بیان اینکه می‌توان دستگاه‌های موردنیاز حفاری که در داخل تولید نمی‌شود را وارد کرد، ادامه داد: این اقدام به اراده قوی معاونت معدنی وزارت صمت نیاز دارد همچنین در ین مسیر می‌توان از ظرفیت شرکت‌های خصوصی استفاده کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در طرح اصلاح قانون معادن بسیاری از مشکلات حوزه معادن بررسی و راهکارهای رفع آن‌ها مشخص شده است، خام فروشی را یکی دیگر از مشکلات این حوزه برشمرد و افزود: مافیاهایی در این حوزه شکل گرفته و این افراد مانع تکمیل زنجیره ارزش و تبدیل ماده نیمه خام به محصول نهایی در کشور می‌شَوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در صورتی که شرایطی ایجاد شود که شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تکمیل زنجیره ارزش سرمایه‌گذاری کنند از یک سو برای کشور ارزش افزوده ایجاد می‌شود و از سوی دیگر به اشتغال‌زایی کمک خواهد شد.

تاریخ:1402/02/30

منبع:خانه ملت

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

مافیای خام‌فروشی مانع تکمیل زنجیره ارزش و تبدیل ماده نیمه‌خام به محصول نهایی در کشور می‌شوند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *