در بازار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ قیمت دلار با ۲/۲ درصد افزایش، به قیمت ۵۱ هزار و ۶۳۲ تومان اعلام شده است. روز جاری برای دلار با هزار و ۷۴۴ تومان افزایش نسبت به روز گذشته و با نرخ ۵۱ هزار و ۲۵۰ تومان در بازار رسمی آغاز شد و طی معاملات روز، ۵۱ هزار و ۶۶۰ تومان بیشترین مقدار و ۵۱ هزار و ۱۳۰ تومان نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

در بازار آهن‌آلات نیز مطابق دو روز گذشته کاهش قیمتی در نرخ میلگرد و تیرآهن گزارش نشده و اکثر شرکت‌ها یا بدون تغییر یا با افزایش نرخ همراه بودند. با اینکه عمده فاکتورهای اثرگذار در بازار آدرس کاهش و ثبات قیمت آهن را دستکم تا پایان فروردین می‌دهند اما خلاف آنچه انتظار می‌رفت از ابتدای هفته شاهد افزایش قیمت‌ها در برخی از حوزه‌ها هستیم که گویا دلیل مشخصی هم ندارد.

البته یکی از دلایل می‌تواند به اقدام اخیر وزارت راه و شهرسازی مربوط باشد که به تازگی از تغییر سیاست مسکنی خود خبر داده و اعلام کرده به زودی شاهد اجرای طرح خود در شروع ساخت مسکن ملی خواهد بود که این موضوع تقاضا در بخش فولاد خصوصا در بخش میلگرد و تیرآهن را افزایش می‌دهد.

در این میان قیمت میلگرد در برخی شرکت‌ها از جمله کاوه تیکمه داش، پرشین، درپاد تبریز و آناهیتای گیلان بدون تغییر قیمت به طوریکه مبلغ میانگین برای میلگرد ۱۰ و ۱۲ به نرخ ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان، برای میلگرد ۱۴ تا ۲۲، نرخ ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان و برای میلگرد ۲۵ تا ۳۲ قیمت ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است. 

در این میان میلگرد ذوب آهن اردبیل با ۲۰۰ تومان کمترین افزایش و آذر فولاد امین با مبلغ ۱۳۰۰ تومان بیشترین افزایش را در نرخ اعلامی میلگرد خود داشتند. همچنین میلگرد ذوب آهن بدون تغییر قیمت نسبت به دیروز بود که برای میلگرد ۱۴ مبلغ ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان برای انواع میلگرد سایزهای، ۱۸ تا ۲۸ نرخ ۲۵ هزار تومان را به ازای هر کیلو تعیین کرد.

قیمت تیرآهن اعلامی نیز در بازار امروز همراه با نوسان نرخ همراه بود طوریکه در بخش کیلویی تیرآهن ذوب آهن اصفهان ۵۰۰ الی ۱۳۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته ثبت شده و قیمت انواع سایز تیرآهن به شرح زیر اعلام شد:

تیرآهن ۱۴          ۳۰۷۰۰   تومان
تیرآهن ۱۶         ۲۹۱۰۰   تومان
تیرآهن ۱۸         ۲۸۶۰۰   تومان
تیرآهن ۲۰          ۲۸۱۰۰   تومان
تیرآهن ۲۲          ۲۸۱۰۰   تومان
تیرآهن ۲۴          ۲۷۱۰۰   تومان
تیرآهن ۲۷          ۲۶۵۰۰   تومان
تیرآهن ۳۰          ۲۷۵۰۰   تومان

اما این شرکت در بخش شاخه‌ای تیرآهن با ۳۰ الی ۲۶۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته همراه بود و مبلغ‌های زیر اعلام شده است.

تیرآهن شاخه‌ای ۱۲          ۳۵۵۰۰۰۰     تومان  
تیرآهن شاخه‌ای ۱۴          ۴۸۳۰۰۰۰     تومان
تیرآهن شاخه‌ای ۱۶          ۵۶۷۰۰۰۰     تومان
تیرآهن شاخه‌ای ۱۸          ۶۷۰۰۰۰۰     تومان
تیرآهن شاخه‌ای ۲۰          ۷۶۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن شاخه‌ای ۲۲          ۸۹۸۰۰۰۰     تومان
تیرآهن شاخه‌ای ۲۴          ۹۸۶۰۰۰۰     تومان
تیرآهن شاخه‌ای ۲۷          ۱۱۵۵۰۰۰۰   تومان
تیرآهن شاخه‌ای۳۰          ۱۳۵۵۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای ۱۴     ۴۰۵۰۰۰۰  تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای ۱۶     ۴۹۵۰۰۰۰  تومان

همچنین قیمت نبسب، ناودانی و سپری ۶ متری تحویل اصفهان هم ۲۰۰ تومان افزایش قیمت نسبت به دیروز داشت و بین قیمت‌های ۲۷ هزار ۸۰۰ تا ۳۰ هزار ۱۰۰ تومان معامله شد.

تاریخ:1402/01/28

منبع:آهن نیوز

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

نوسان افزایشی تیرآهن و میلگرد در بازار آهن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *