تضعیف تقاضا برای محصولات فولادی در چین، با اعمال فشار مضاعف به بازار سنگ‌‌‌آهن زمینه افت نرخ این محصول را فراهم کرد. در شرایط کنونی سنگ‌‌‌آهن در محدوده قیمتی نزدیک به ۱۰۰دلار معامله می‌شود و استمرار وضعیت کنونی در بازار محصولات فولادی ساختمانی در چین می‌‌‌تواند باعث شود تا این محصول کانال قیمتی ۱۰۰دلاری را از دست بدهد.

روند افت نرخ سنگ‌‌‌آهن ظرف روزهای پایانی ماه آوریل ادامه‌‌‌دار شد؛ به‌‌‌نحوی که موسسه فست‌‌‌مارکت از سقوط بهای هر تن سنگ‌‌‌آهن با عیار ۶۲‌درصد وارداتی به بنادر شمالی چین به نرخی کمتر از محدوده ۱۰۵دلار به ازای هر تن تا روز چهارشنبه ۲۶ آوریل خبر داد.
پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ‌آهن برای تحویل در ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان چین نیز با ۱/ ۳‌درصد کاهش به ۵۰/ ۷۲۱یوآن در هر تن رسید که این رقم کمترین نرخ فروش آن پس از ۲۱دسامبر سال گذشته بود. در حالی سنگ‌‌‌آهن در بازار چین از سکه افتاده است که به شکل سنتی از ماه آوریل فصل ساخت‌‌‌وساز در چین شروع می‌شود. استراتژیست‌‌‌های موسسه ANZ در یادداشتی عنوان کردند که امسال خبری از رشد محسوس تقاضا برای محصولات فولادی ساختمانی در بازار چین به چشم نمی‌‌‌خورد، بنابراین به‌رغم آغاز فصل سنتی ساخت‌‌‌وساز، از نرخ محصولات زنجیره آهن و فولاد در چین کاسته می‌شود.  بیش از ۴۰‌درصد کوره‌‌‌های فولاد در تانگشان، بزرگ‌ترین شهر تولیدکننده فولاد چین در استان هبی، وارد مرحله تعمیر و نگهداری شده‌‌‌اند و این موضوع با اثرگذاری بر تقاضای سنگ‌آهن زمینه افت بهای این محصول را فراهم کرده است.

آتیلا ویدنل، مدیرعامل شرکتNavigate Commodities، می‌‌‌گوید: حاشیه سود بسیار پایین فولادسازی در چین باعث شده است تا نشانه‌‌‌های امیدوارکننده‌‌‌ای از مدیریت تولید مقاطع طویل فولادی در بازار بروز کند. روند عرضه سنگ‌‌‌آهن به بازارهای جهانی قوی باقی مانده و این موضوع باعث شده است تا بازار این محصول از این منظر با سیگنال افزایشی مواجه نباشد. بروز توفان‌‌‌های فصلی در استرالیا روند عرضه سنگ‌‌‌آهن این کشور در ماه جاری را با اختلال روبه‌رو کرد؛ با این حال میزان کاهش تقاضا جدی‌‌‌تر از افت عرضه بوده و به این ترتیب سنگ‌‌‌آهن همچنان در مسیر افت نرخ قرار دارد. گروه فلزات فورتزکیو این ماه اعلام کرد؛ به‌رغم بروز توفان در ماه جاری که باعث شد از میزان صادرات سنگ‌‌‌آهن این کشور کاسته شود، امیدوار است که بتواند مطابق انتظار به تولید سنگ‌آهن بپردازد.

تاریخ:1402/02/09

منبع:اکوایران

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

نوسان سنگ‏‏‌آهن درکانال ۱۰۰ دلاری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *