کاهش هزینه های انرژی فولادسازان ترکیه

بررسی هزینه های انرژی فولادسازان ترکیه

به نقل از GMK، آقای عدنان اصلان، رئیس اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه (CIB) در روز یک شنبه (۲ آوریل) اعلام کرد هزینه برق کارخانه های فولاد مستقر در ترکیه پس از افزایش شدید در سال ۲۰۲۲ که بر رقابت صادراتی تولیدکنندگان داخلی تأثیر منفی گذاشت، در ماه های آینده به کاهش خود ادامه خواهد داد.

فعالان بازار در روز یک شنبه (۲ آوریل) گزارش دادند سطح قیمت گاز در ترکیه ممکن است با هزینه منابع انرژی اتحادیه اروپا در ژوئن سال جاری متعادل شود.

آقای عدنان اصلان، رئیس اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه (CIB) گفت:

بررسی ها نشان می دهد ۱۰۰۰ متر مکعب گاز طبیعی در هلند اکنون ۴۲ یورو قیمت دارد. باید توجه داشت که از اول آوریل ۲۰۲۲، قیمت ها در ترکیه با امکان تعدیل بیشتر به ۵۰ یورو کاهش خواهد یافت. هزینه گاز در ترکیه همچنان بالاتر از اتحادیه اروپا خواهد بود، اما قیمت ها ممکن است با سطح اروپا در ژوئن سال جاری متعادل شود.

رجب اردوغان رئیس جمهور سابق ترکیه اظهار کرد:

قیمت عمده گاز طبیعی مورد استفاده در صنعت از اول آوریل ۲۰۲۳  حدود ۲۰ درصد کاهش می یابد. این در حالی است که قیمت برق نیز برای همه مصرف کنندگان با کاهش ۱۵ درصدی همراه خواهد شد.

بر اساس گزارش اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه (CIB)، در سال ۲۰۲۲ قیمت برق در ترکیه به شدت افزایش یافت و ۲۷ درصد از هزینه های تولید توسط کارخانه های فولاد را در مقابل ۸ درصد در سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص داده است.

به نقل از چندین منبع خبری، علیرغم کاهش هزینه های انرژی نیروگاه ها در ماه های اخیر، حجم صادرات فولاد توسط تولید کنندگان ممکن است در سال ۲۰۲۳ به دلیل تقاضای پایین جهانی حدود ۴۰ درصد کاهش یابد. بررسی ها نشان می دهد در سال ۲۰۲۲، فولادسازان ترکیه صادرات محصولات فولادی را ۲۰ درصد کاهش دادند و به ۲۱ میلیون تن رساندند.

در این میان برخی معامله گران در روز یک شنبه (۲ آوریل) گزارش دادند برای محدود کردن کاهش احتمالی صادرات در سال ۲۰۲۳، اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه (CIB) در حال سازماندهی بازدیدهای تجاری از بازارهای عمده و بالقوه صادراتی با هدف تقویت روابط تجاری بین کشورها و بهبود حجم تجارت است.

به نقل از برخی تاجران، ترکیه از ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳ صادرات فولاد خود را ۴۰ درصد کاهش داده، اما به گفته عدنان اصلان رئیس اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه (CIB)، زلزله ‌های مخربی که در این مدت در این کشور رخ داد تأثیر محسوسی بر کار فولادسازان نداشت.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، ترکیه در سپتامبر ۲۰۲۲ قیمت برق و گاز صنعت را ۵۰ درصد افزایش داد. سازمان نظارتی افزایش قیمت برق را به افزایش قیمت انرژی به ویژه تحت تأثیر جنگ در اوکراین مرتبط دانست.

همچنین تحلیل گران بازار در روز یک شنبه (۲ آوریل) اعلام کردند هزینه بالای منابع انرژی باعث رشد هزینه سهم برق و گاز در بخش فولاد ترکیه تا ۲۸ تا ۳۰ درصد از کل هزینه های تولید فولاد شده است. بررسی ها نشان می دهد استفاده از ظرفیت فولاد در ماه مارس در ترکیه از ۷۵ درصد به کمتر از ۶۰ درصد کاهش یافت زیرا تولیدکنندگان شیفت های کاری را کاهش دادند یا بسیاری از عملیات را تعطیل کردند.

برخی منابع خبری گزارش دادند که پیش از این در پایان دسامبر ۲۰۲۲، تنظیم کننده بازار انرژی ترکیه از کاهش ۱۶ درصدی قیمت برق برای مصرف کنندگان صنعتی خبر داده است. این آژانس همچنین حداکثر قیمت برق در بازار آزاد را از ۴.۸ هزار لیر در هر مگاوات ساعت به ۴.۲ هزار لیر در مگاوات ساعت کاهش داده است.

فعالان بازار در روز یک شنبه (۲ آوریل) اعلام کردند از اول فوریه ۲۰۲۳، شرکت خط لوله نفت ترکیه (BOTAŞ) قیمت عمده گاز طبیعی را برای شرکت های صنعتی بزرگ بین ۱۳.۳ تا ۱۷.۲ درصد نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ کاهش داده است. این در حالی است که شرکت خط لوله نفت ترکیه در فوریه، هزینه گاز را حدود ۲۰.۹۵ تا ۲۶.۱۲ درصد دیگر کاهش داد.

تاریخ:1402/01/15

منبع:آرتان پرس

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

کاهش هزینه های انرژی فولادسازان ترکیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *