در مجموع ۱۲ماه ۱۴۰۱، بخش قابل‌توجه تولید فولاد کشور معادل ۹/ ۷۹درصد، صرف مصارف داخلی شده و بخش کمی از آن به صادرات اختصاص یافته است. به‌صورت دقیق‌‌‌تر می‌‌‌توان گفت که از حدود ۱۰۵میلیون تن اقلام فولادی تولیدی، بیش از ۸۴میلیون تن صرف مصارف داخلی با رشد ۵ تا ۱۸درصدی نسبت به میزان مصرف ظاهری فولاد طی مدت مشابه سال ۱۴۰۰ شده و تنها حدود ۱۴میلیون تن آن صادر شده است.

 براساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار «ایسنا» قرار گرفته، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان سال تقریبا ۱۰۵میلیون تن انواع اقلام فولادی در کشور تولید شده که از این میزان ۱۴میلیون و ۶۴۰‌هزار تن صادر و باقی (بالغ بر ۸۴میلیون تن) صرف مصارف داخلی شده است. بر این اساس مصرف ظاهری فولاد کشور در سال ۱۴۰۱، نسبت به میزان مصرف در سال ۱۴۰۰، رشد ۵ تا ۱۸درصدی داشته است. طی ۱۲ماه سال گذشته ۱۲میلیون و ۵۳۲‌هزار تن مقاطع طویل فولادی تولید شده که ۹میلیون و ۹۷۹‌هزار تن در داخل مصرف شده که نسبت به مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ معادل ۸میلیون و ۴۵۲‌هزار تن، ۱۸‌درصد بیشتر شده است. پس از آن در مجموع، از ۳۰میلیون و ۴۳۳‌هزار تن شمش فولادی تولیدشده در کشور ۲۳میلیون و ۶۷‌هزار تن به مصارف داخلی اختصاص یافته و حدود ۷میلیون و ۳۷۲‌هزار تن آن صادر شده است.

همچنین از حدود ۵/ ۲۱میلیون تن محصولات فولادی تولیدشده ۱۹میلیون و ۴۰۲‌هزار تن صرف مصارف داخلی شده که میزان مصارف هردو نسبت به میزان مصرف در سال ۱۴۰۰ افزایش ۱۴درصدی را تجربه کرده است. طی ۱۲ماه ۱۴۰۰ به ترتیب ۲۰میلیون و ۲۲۹‌هزار تن شمش فولادی و ۱۷میلیون تن محصولات فولادی در کشور مصرف شده بود. از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان اسفندماه، مقاطع تخت فولادی حدود ۴۶۸هزارتن صادر و بالغ بر ۹میلیون تن صرف مصرف داخلی شد که مصرف این مقاطع نسبت به مدت مذکور در سال ۱۴۰۰ که ۸میلیون و ۴۱۵‌هزار تن بوده، ۸‌درصد بیشتر شده است. در نهایت مصرف آهن اسفنجی ۵‌درصد رشد کرده و از ۲۹میلیون و ۲۷۳‌هزار تن به ۳۰میلیون و ۸۶۶‌هزار تن رسیده است. در سال ١٤٠١ قریب به ۳۱میلیون و ۷۳۰هزار تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده که تنها ۸۶۴‌هزار تن آن صادر شده است.

تاریخ:1402/02/23

منبع:دنیای اقتصاد

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

۸۰‌درصد تولید فولاد کشور صرف مصارف داخلی شد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *