با توجه به بهبود حاشیه سود فولادسازی در چین به دلیل کاهش هزینه‌های تامین مواد اولیه و رشد تقاضای فصلی، اما با توجه به افزایش تولید فولاد و راه‌اندازی ظرفیت‌های جدید، این بهبود ممکن است به‌صورت کوتاه‌مدت باشد.

با توجه به بهبود حاشیه سود فولادسازی در چین به دلیل کاهش هزینه‌های تامین مواد اولیه و رشد تقاضای فصلی، اما با توجه به افزایش تولید فولاد و راه‌ اندازی ظرفیت‌های جدید، این بهبود ممکن است به‌ صورت کوتاه‌مدت باشد. حاشیه سود فروش داخلی میلگرد و ورق گرم در چین به ترتیب به حدود ۲۰ و ۴۰ دلار در هر تن افزایش یافته است. افت بیشتر قیمت مواد اولیه نسبت به فولاد، به‌عنوان علت اصلی رشد حاشیه سود فولادسازی در نظر گرفته می‌شود.

با افزایش موجودی سنگ آهن و ترازوی تیره‌ای که بر روی تقاضای فولاد ساختمانی وارد شده است، شاخص قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد اوایل آوریل به پایین‌ترین سطح ۱۱ ماهه‌اش سقوط کرده است. این افت همراه با کاهش تقاضای فولاد ساختمانی می‌تواند به تحدید رشد تقاضای فولاد در چین بیانجامد و در نتیجه تأثیری بر قیمت فولاد و سنگ آهن داشته باشد.

از طرفی، کاهش تقاضای فولاد ساختمانی می‌تواند مانع از افزایش سریع تولید فولاد در چین شود، در نتیجه می‌تواند تأثیری بر رشد قیمت مواد اولیه داشته باشد. اما، کارشناسان تصور می‌کنند که تولید آهن و فولاد در ماه آوریل نسبت به ماه مارس افزایش خواهد یافت، اما همچنان کمتر از سال قبل خواهد بود. این موضوع می‌تواند مانع رشد چشمگیر قیمت مواد اولیه باشد.

تاریخ:1403/01/26

منبع:فولاد24

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 0912185972009128232328

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

تحولات بازار فولاد چین در آوریل ۲۰۲۴

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *