بازشدن بازار پس از تعطیلات سال نوی چینی، مشخص می‌کند که تقاضا برای محصولات فولادی همچنان در کاهش است. این وضعیت منجر به کاهش قیمت از مراحل اولیه تا محصولات نهایی شده و با ورود به ماه رمضان، این موضوع بیشتر تشدید می‌شود، همچنین کشورهای اسلامی نیز با کاهش تقاضا مواجه خواهند شد.

“رونق معاملات آهن اسفنجی و نقشه‌ی جهانی زنجیره‌ی فولاد”

از سوی دیگر، در بازار داخلی، قیمت‌ها به دلیل رشد نرخ ارز افزایش یافته و با کاهش محدودیت‌های گاز در واحدهای تولید، تقاضا برای آهن اسفنجی افزایش یافته است. در نتیجه، قیمت آهن اسفنجی در روزهای اخیر افزایش یافته و در روز پنجم اسفندماه به حدود ۱.۷٪ رسیده است.

همچنین در محصولات دیگر زنجیره فولاد مانند شمش و میلگرد، کاهش تقاضا وجود دارد و برخی کارخانه‌ها نتوانسته‌اند سفارشات خود را به موقع تحویل دهند. این منجر به کاهش تقاضا و افزایش قیمت در این محصولات شده است. پیش‌بینی می‌شود که این شرایط تا اواخر فروردین‌ماه سال آینده ادامه داشته باشد و با تعطیلی بازار در فروردین‌ماه، وضعیت تشدید خواهد شد.

در صورت رفع محدودیت‌های انرژی، میزان تولید و عرضه بهبود خواهد یافت و از این رو، قیمت‌ها ممکن است کاهش یابد.

تاریخ:1402/12/07

منبع:دنیای اقتصاد

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

رونق معاملات آهن اسفنجی 7 اسفند ماه 1402

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *