حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و جمعی از مدیران عامل هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری

 امروز ۲ اردیبهشت ماه۱۴۰۳ ؛ در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، و جمعی از مدیران عامل هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری، مسائل مربوط به شرکت‌های بورسی مورد بررسی قرار گرفت.

جناب آقای محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، ابراز نگرانی کردند که در برخی مواقع، سیاست‌گذاری‌ها با اهداف تعیین شده در سطح کشور در تضاد است. امسال به عنوان سال جهش تولید شناخته شده است و هماهنگی سیاست‌هایی که می‌تواند منجر به کاهش حاشیه سود شرکت‌ها و افزایش هزینه‌های تولید شود، با این هدف کلان در تضاد است، به خصوص در شرایطی که شاهد افزایش قابل توجه قیمت نهاده‌ها هستیم.

ایشان اظهار داشتند که قیمت‌های انرژی در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته‌اند و همچنین افزایش نرخ تسهیلات و تامین مالی به حدود ۴۰ درصد رسیده است. این امور موجب کند شدن اجرای طرح‌های در دست احداث شده و افزایش سهم مالیات پرداختی شرکت‌ها و حذف معافیت‌های مالیاتی است که بر اعتماد مردم و مشارکت آنها ضربه می‌زند.

 از طرف دیگر، محمدیاسر طیب‌نیا بیان کرد که تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی تایید می‌کنند که قیمت نهاده‌ها و هزینه‌های نیروی انسانی و تولید رشد داشته‌اند و باید قیمت پایه محصولات بر اساس ارز نیمایی در بورس تعیین شود.

 او بیان کرد که سود شرکت‌های بزرگ حاصل از سرمایه‌گذاری‌های چند ده میلیارد دلاری و سنگین طی چندین دهه است و نسبت به این حجم سرمایه‌گذاری، اعداد قابل توجهی نیستند.

 در پایان، محمدیاسر طیب‌نیا به اهمیت مصرف صحیح سود شرکت‌ها اشاره کرد و بیان کرد که سال گذشته حدود ۸۹ همت سود تلفیق فولاد مبارکه بین سهامداران توزیع شده است و بخش زیادی از آن به سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی و مشارکت در توسعه کشور اختصاص یافته است.

تاریخ:1403/02/02

منبع:فولاد24

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 0912185972009128232328

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com


نشست مشترک مدیرعامل فولاد مبارکه و کمسیون اقتصادی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *