امید به رشد تقاضا مجددا به بازار جهانی آهن و فولاد بازگشت. به این ترتیب در حالی که ظرف ۱۰روز گذشته، سنگ‌آهن کانال ۱۳۰دلاری را از دست داد و تا ۱۲۲دلار به‌ازای هر تن تا روز ۲۷فوریه عقب نشست، انتشار داده‌های مثبت از اقتصاد چین ظرف روزهای ابتدایی ماه مارس زمینه بازگشت مثبت قیمتی در بازار آهن و فولاد را مهیا کرد، به نحوی که تا روز جمعه سوم مارس هر تن سنگ‌آهن عیار ۶۲‌درصد وارداتی به بنادر شمالی چین، معیار پلتس به ۱۲۷دلار و ۴۵سنت رسید. روند نوسان نرخ محصولات زنجیره آهن و فولاد ظرف روزهای ابتدایی ماه مارس افزایشی شده، اما منابع پلتس از کاهش حجم معاملات در بازار، در انتظار برگزاری نشست حزب کمونیست چین خبر داده‌اند. در این نشست مهم‌ترین اهداف اقتصادی چین برای سال ۲۰۲۳ هدف‌گذاری می‌شود و نتایج آن تاثیر زیادی بر نوسان نرخ در بازارهای کالایی دارد.

زغال افزایشی شد


زغال‌سنگ استرالیا نیز پس از یک دوره افت نرخ ظرف روزهای پایانی فوریه مجددا به مسیر رشد قیمتی بازگشت. به این ترتیب پلتس، پریمیوم زغال‌سنگ متالورژیک فوب استرالیا را برای روز جمعه سوم مارس با ثبت رشد نرخ روزانه ۶دلاری برابر ۳۶۸دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد. در حالی که افزایش عرضه زغال زمینه افت بهای این محصول ظرف روزهای پایانی فوریه را مهیا کرد، رشد تقاضا از افزایش بهای آن حمایت کرد. به گزارش پلتس، همچنان متقاضیان هندی نرخ‌های فعلی زغال را گران ارزیابی کرده و ترجیح می‌دهند در حاشیه بمانند؛ اما دارندگان این محصول معتقدند با توجه به موجودی پایین زغال در انبار فولادسازان هند، آنها چاره‌ای جز پذیرفتن سطوح فعلی قیمت ندارند. البته اخباری مبنی بر ورود محموله‌های زغال روسی با نرخی به مراتب ارزان‌تر از زغال استرالیا به بازار هند نیز به گوش می‌رسد که صحت این خبر می‌تواند حفظ سطوح فعلی قیمت در این بازار را دچار تردید کند.

پلتس در گزارش روزانه خود از بازار جهانی آهن و فولاد بهای هر تن زغال‌ متالورژیک تحویل بنادر چین را نیز بدون تغییر نرخ برابر ۳۴۳دلار به‌ازای هر تن ارزیابی کرد. این نرخ نسبت به بهای فروش این محصول تحویل بندر مبدا حدود ۲۵دلار در هر تن ارزان‌تر است؛ اما عرضه ارزان زغال داخلی در بازار داخلی چین مانع از آن می‌شود که تجار امکان رشد بیشتر نرخ این محصول تحویل بنادر چین را داشته باشند. با این حال، افزایش مقررات ایمنی در معادن چین به‌طور جدی در دستور کار دولت‌های محلی این کشور قرار گرفته است که این موضوع با محدودیت در عرضه داخلی از رشد نرخ زغال وارداتی به چین حمایت می‌کند.

تاریخ:1401/12/20

منبع:اکوایران

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

غلبه سیگنال افزایشی در بازار آهن و فولاد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *