افزایش جهانی قیمت فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، همزمان با  نوسانات قیمت ارز و افزایش جهانی قیمت فولاد، قیمت ورق نیز با افزایش همراه شد؛ در حالی که همچنان تلاش برای رسیدن به آرامش در این بازار مشهود است. اگرچه عرضه اسلب در بورس به عنوان یکی از راهکارهای ایجاد آرامش در بازار ورق صورت گرفت اما قیمت‌گذاری آن با نرخ بالا فروش این محصول در بورس را زیر سوال برد.
از اردیبهشت ماه امسال با ابطال معاملات، التهابات بازار ورق نیز آغاز گردید و قیمت ها در مدار صعودی قرار گرفت. از تلاش های صورت گرفته در خصوص ایجاد تعادل در قیمت ها می توان به عرضه اسلب در بورس و ایجاد وضوح در میان خریداران اسلب که تولیدکنندگان ورق فولادی بودند اشاره نمود؛ همچنین آزاد کردن بازار عرضه و تقاضا در تعیین قیمت ها تأثیر گذاراست.
در بازه زمانی ۴ ماهه پس از آنکه  دریافت کنندگان ورق و واحدهای پایین دستی به قیمت‌گذاری‌ها و تعیین سهمیه‌ها اعتراض کردند، اسلب پس از یک توقف ۲ ساله بار دیگر در بورس کالا عرضه گردید که با عدم استقبال همراه گشت. قیمت‌گذاری‌های اولیه درشرایطی بودند که اسلب در بورس کالا بیش از ۸۵۰۰ تومان قیمت گذاری گردید در حالیکه ورق نیز در همان رده قیمتی در بورس عرضه شد. پیش از آن نیز متقاضیان اسلب بسیار محدود بودند بطوری که در عرضه اولیه  که بالغ بر ۱۲۰ هزار تن عرضه از طرف  شرکت‌های مختلف بود، کمتر از ۱۰ هزار تن تقاضا ثبت گردید. نا گفته نماند که فعالان بازار این اختلاف را با قیمت‌گذاری نادرست بورس ارتباط دادند. 
برای دومین عرضه اسلب نیز شرایط به همین نحو بود و میزان بسیار محدودی از تقاضا ثبت گردید. عده‌ ای معتقدند روند قیمت گذاری و تقاضای بسیار کم منجر به خروج دوباره اسلب از بورس خواهد شد. عرضه اسلب در بورس مزایایی نیز به همراه داشت که تلاش برای کنترل قیمت‌ها در بازار ورق و الزام دریافت کنندگان به عرضه ورق تولید شده، از جمله مزایایی هستند که در صورت رسیدن به موفقیت در این زمینه شاهد خواهیم بود.

فروشگاه فولاد آسمان تامین کننده انواع فولاد های آلیاژی

منبع: آهن پرایس

افزایش جهانی فولاد