بازار فولاد در محاصره مشکلات متعدد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در همه کشورهای دنیا وقتی کاهش ارزش واحد پول ملی رخ می‌دهد، فرصتی مناسب برای بهره‌گیری صادرکنندگان از ما به ‌التفاوت پول داخلی و ارز بین‌المللی ایجاد می‌شود. با توجه به اینکه هم بخش معدن و هم فولاد هر دو از درجه اهمیت بالایی برخوردارند و زنجیره‌ وار به هم مرتبط هستند؛ از این رو فعالیت صادراتی در هر دو بخش می‌تواند برای بازرگانان حائز اهمیت باشد.

اگر چه روال فعالیت بازرگانی در حوزه معدنی زنجیره ارزش نسبت به بخش فولادی تفاوت‌ هایی دارد، در حوزه فولاد قیمت جهانی مد نظر فعالان حوزه قرار می‌گیرد و از این رو در کار بازرگانی می‌توان با مذاکره بیشتر با خریداران آنها را مجاب کرد که قیمت جهانی را به عنوان مرجع ملاک نظر خود قرار دهند. حال میتوان گفت تفاوت دیگر در مورد صادرات محصولات معدنی این است که عایدی صادر کنندگان مواد معدنی این بخش از زنجیره بسیار کمتر از آن چیزی است که تصور می‌شود؛ به طوری که  حتی به واسطه این عایدی  قادر نیستند که در فرآیند‌های توسعه‌ای در بخش معدنی زنجیره ارزش به انجام سرمایه‌ گذاری اقدام کنند. البته مشکل اساسی در سطح کلان اقتصاد تحریم‌ ها است و شاهد این موضوع هستیم که این تحریم‌های ظالمانه روز به روز حادتر می‌شود. از طرفی چین به عنوان شریک تجاری ایران مدتی است در رابطه با خرید محصولات معدن و صنایع معدنی همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهد. 

اخیرا نیز مشاهده می‌شود که بسیاری از کشتی‌های ایرانی ‌حامل فولاد و محصولاتی نظیر مشتقات سنگ‌ آهن برای تخلیه بار دچار مشکل شده‌اند. این مساله بیشتر در صادرات محصولات معدنی اثرگذار است؛ به طوری که دیده شده که در صادرات کالاهای کانتینری مثل ماده معدنی کروم به مقصد چین، صادرکنندگانی که از کشتی‌های ایران استفاده می‌کنند، هنگام تخلیه بار با مشکل مواجه می‌شوند. هنگامی ‌که صادرات محصولات معدنی به مشکل برمی‌خورد، برای تولیدکننده محصولات معدنی نیز مشکل ایجاد می‌شود.

فروشگاه فولاد آسمان تامین کننده انواع فولاد های آلیاژی

منبع:آهن پرایس

بازار فولاد در محاصره مشکلات متعدد