با توجه به گزارش وزارت اقتصاد، در ششمین نشست گفت‌ و گوی سطح عالی اوکراین و اتحادیه اروپا در مورد احتمالات احیای صنعت فولاد داخلی اوکراین بحث شد.

بررسی ششمین نشست گفت‌ و گوی سطح عالی اوکراین و اتحادیه اروپا

 به نقل از GMK، در پیام منتشر شده توسط وزارت اقتصاد در رزو دوشنبه (۲۹ می) آمده است که اوکراین و اتحادیه اروپا در ششمین نشست گفت‌ و گوی سطح عالی اوکراین و اتحادیه اروپا درباره مسائل افقی و بخش ‌های صنعتی خاص، به ‌ویژه در مورد احتمالات احیای صنعت فولاد داخلی بحث کردند.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۹ می) اعلام کردند صنعت فولاد داخلی به دلیل تهاجم گسترده به فدراسیون روسیه متحمل خسارات قابل توجهی شده است.

به نقل از چندین منبع خبری، هیئت اوکراینی به ریاست آقای Taras Kachka معاون وزیر اقتصاد و نماینده تجاری اوکراین بود. این در حالی است که هیئت اتحادیه اروپا به ریاست Maeve Ruth معاون مدیر اداره کل «بازار داخلی، صنعت، کارآفرینی و شرکت‌های کوچک و متوسط» (DG GROW) کمیسیون اروپا بود.

آقای Taras Kachka معاون وزیر اقتصاد و نماینده تجاری اوکراین اظهار کرد:

با توجه به هدف جاه طلبانه انتقال سریع اوکراین از وضعیت نامزد به عضویت کامل اتحادیه اروپا، ششمین نشست گفت‌ و گوی سطح عالی اوکراین و اتحادیه اروپا گفتگوی صنعتی سازنده ترین و آموزنده ترین نشست با توجه به تعداد زیادی از مسائل مربوط به احیای صنعت اوکراین و بازسازی این کشور پس از جنگ است.

در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۲۹ می) گزارش دادند در ششمین نشست گفت‌ و گوی سطح عالی اوکراین و اتحادیه اروپا، طرف اوکراینی موضع خود را در مورد وضعیت صنعت اوکراین در چارچوب تهاجم همه جانبه به فدراسیون روسیه ارائه کرد.

به نقل از چندین منبع خبری، بررسی ها نشان می دهد از جمله موضوعاتی که در ششمین نشست گفت‌ و گوی سطح عالی اوکراین و اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفت موضوع فرصت های احیای صنعت فولاد اوکراین بود که در نتیجه تجاوز روسیه متحمل خسارات قابل توجهی شد. باید توجه داشت که این دو کشور همچنین در مورد تشدید همکاری در زمینه انعقاد موافقتنامه ارزیابی انطباق و پذیرش کالاهای صنعتی (ACAA) و غیره گفتگو کردند.

همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۹ می) اعلام کردند بر اساس گزارش منتشر شده توسط وزارت اقتصاد، در ششمین نشست گفت‌ و گوی سطح عالی اوکراین و اتحادیه اروپا طرفین زمینه هایی را برای همکاری بیشتر مشخص کرده اند. نتایج آن به ویژه در جلسه بعدی گفتگوهای صنعتی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

طبق گفته آقای Taras Kachka معاون وزیر اقتصاد و نماینده تجاری اوکراین، اوکراین هدف بلندپروازانه ای را برای خود تعیین می کند که حتی قبل از عضویت در اتحادیه اروپا یکپارچگی کامل در بازار واحد را تضمین کند. باید توجه داشت که یکی از وظایف اصلی کشور در یک جنگ تمام عیار تضمین ثبات اقتصادی کشور است.

همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۹ می) اعلام کردند وزارت اقتصاد قول داد که به طور فعال بر روی گسترش صادرات اوکراین کار کند. بررسی ها نشان می دهد این در مورد رفع انسداد بنادر دریای سیاه، به ویژه میکولایف، و توسعه زیرساخت ها در غرب اوکراین بود. باید توجه داشت توسعه زیرساخت ها در غرب اوکراین موضوعی است که سازمان های مالی بین المللی (عمدتا EBRD) آماده کمک به مشاغلی هستند که پروژه ها را تامین می کنند.

تاریخ:1402/03/10

منبع:آرتان پارس

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

امکان احیای صنعت فولاد داخلی توسط اوکراین و اتحادیه اروپا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *