کنفرانس های بزرگ اغلب احساسات غالب در بازارها را متبلور می کنند. بنابراین احتمالاً تصادفی نیست که مس به زیر ۸۰۰۰ دلار در تن سقوط کرده است و سنگ آهن در جنوب ۱۰۰ دلار معامله می شود، پس از آن که شرکت های فلزی در هنگ کنگ و سنگاپور گرد هم آمدند تا وضعیت نامطلوب تقاضای جهانی و بهبود چین را بجوند. این می تواند چند ماه طاقت فرسا برای مواد خامی باشد که به اقتصاد قدیمی متکی هستند. رونق بخش ساختمان چین که معمولاً در سه ماهه دوم اتفاق می افتد، تحت تأثیر قرار گرفته است و به زودی با کسادی تابستان جایگزین خواهد شد. بخش تولید آن در حال حاضر وجود دارد. اقتصاد جهان با رکود در حال معاشقه است. افزایش نرخ بهره و دلار قوی تر مانند شمشیر ضرب المثل بر روی کالاهایی که به دلار قیمت گذاری می شوند، شناور می شوند.

بلاتکلیفی که بازارها را فراگرفته است، که نوعی تنفر برای سرمایه گذاری است، از منابع بسیاری ناشی می شود، خواه جنگ در اوکراین باشد، تا بن بست سقف بدهی ایالات متحده و احتمال یک انتخابات ریاست جمهوری تلخ در سال آینده، و تا روابط پرخاشگرانه واشنگتن با پکن.
در چین، بزرگترین مصرف کننده فلزات، اهداف رشد متوسط   تعیین شده توسط دولت مرکزی نتوانسته تقاضا را تحریک کند. بازار املاک همچنان یک نگرانی عمده است، همانطور که سطح چشمگیر بدهی دولت محلی است.
اگر پکن اشتهای بیشتری برای به کارگیری محرک‌های بیشتری داشته باشد، می‌تواند هر دو فلز را نجات دهد. و کمبود نسبی مس و نقش محوری آن در انتقال انرژی، رنگ قرمزی را در هر کاهش کوتاه مدت ایجاد می کند. اما ابرهایی که بر فراز بازار سنگ آهن جمع شده اند، حداقل در شکل کنونی آن، شوم تر به نظر می رسند.
به گفته یکی از مدیران یک شرکت بازرگانی چینی، در حالی که گروه Goldman Sachs هنوز هم پیش بینی می کند که مس تا این زمان در سال آینده به ۱۰۰۰۰ دلار در هر تن برسد، ممکن است پنج سال طول بکشد تا تقاضای فولاد چین، بزرگترین محرک قیمت سنگ آهن، به طور قابل توجهی بهبود یابد. .

برش های خروجی فولاد

چین که تا حد زیادی بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان است، احتمالا امسال در راستای اهداف اقلیمی خود دوباره تولید خود را کاهش خواهد داد. طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید جهانی در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است. کپیتال اکونومیکس با مسئولیت محدود در یادداشتی گفت: تولید چین همچنان ۴.۱ درصد جلوتر از سرعت سال گذشته در چهار ماه اول است، بنابراین حتی پس از تعدیل در آوریل، “به وضوح زمینه برای کاهش بیشتر وجود دارد.”
این یک تهدید مستقیم برای مصرف سنگ آهن است. از آنجایی که اقتصاد چین فشرده‌تر از فولاد می‌شود، خیلی به این بستگی دارد که سایر کشورهای در حال توسعه با چه سرعتی می‌توانند سهم خود را از تقاضا در مسیر شهرنشینی افزایش دهند. و برخلاف مس، نیاز جهان به کربن زدایی چالش های خاص خود را برای یک صنعت بدنام کثیف ایجاد می کند.
بیشتر بحث در مورد بازارهای آهن در سنگاپور در این هفته بر روی نقش رو به گسترش فولاد سبز و روش‌های تولید سبک کربنی متمرکز شده است که به عیارهای بالاتر سنگ آهن نیاز دارند. این احتمالاً باعث افزایش حق بیمه مواد با کیفیت بهتر می شود و قیمت سنگ معدنی که معمولاً استخراج می شود و در بورس های آتی معامله می شود را کاهش می دهد.

تاریخ:1402/03/10

منبع:فولاد24

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

بازارهای فلزات با تابستان طاقت فرسا روبرو هستند زیرا تقاضای چین کاهش می یابد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *