داده‌های انجمن جهانی فولاد از رشد مثبت تقاضای جهانی فولاد در سال‌‌های جاری و آینده میلادی خبر می‌دهد و گویای این است که در میان مناطق مختلف دنیا آسیا و اقیانوسیه بیش‌ترین تقاضای فولاد را در سال‌‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ خواهند داشت.

آمار انجمن جهانی فولاد از تقاضای جهانی این فلز در سال‌های جاری و آینده میلادی حکایت از آن دارد که تقاضای بین‌المللی برای فولاد در سال ۲۰۲۳ میلادی یک میلیون و ۸۲۲ هزار تن است؛ این میزان در مقایسه با سال گذشته ۲.۳درصد رشد داشت. در سال ۲۰۲۴ میلادی نیز تقاضای جهانی فولاد با ۱.۷ درصد رشد سالانه به یک میلیون و ۸۵۴ هزار تن خواهد رسید.

تقاضای فولاد به تفکیک مناطق مختلف جهان

انجمن جهانی فولاد همچنین آمار تقاضای جهانی این کامودیتی را به تفکیک مناطق مختلف جهان به شرح زیر پیش‌بینی کرده است؛ تقاضای فولاد خاورمیانه در سال ۲۰۲۳ با رشد سالانه ۲.۲ درصدی ۵۲ میلیون تن و در سال ۲۰۲۴ با رشد سالانه ۳.۲ درصدی به ۵۴ میلیون تن خواهد رسید.

تقاضای فولاد در روسیه و دیگر کشورهای سی‌آی‌اس به همراه اوکراین در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته ۳.۵ درصد کاهش می‌یابد و ۵۲ میلیون تن خواهد بود. این رقم در سال ۲۰۲۴ با شش درصد رشد به ۴۵ میلیون تن می‌رسد.

تقاضای فولاد افریقا در سال ۲۰۲۳، ۰.۲ درصد کمتر از سال ۲۰۲۲ به حجم ۴۱ میلیون تن خواهد بود؛ این حجم در ۲۰۲۴ چهاردرصد رشد سالانه خواهد داشت و ۴۲ میلیون تن خواهد بود.

آسیا و اقیانوسیه در سال ۲۰۲۳ با رشد سالانه ۲.۹ درصدی متقاضی یک میلیون و ۳۰۴ هزار تن و در سال ۲۰۲۴ با رشد سالانه ۳.۲ درصدی متقاضی یک میلیون و ۳۱۹ هزار تن فولاد هستند.

در میان کشورهای اروپایی، تقاضای کشورهای عضو اتحادیه اروپا به همراه انگلیس در سال ۲۰۲۳، با افت ۰.۴ درصدی ۱۵۱ میلیون تن و در سال ۲۰۲۴ با خیز ۵.۶ درصدی ۱۶۰ میلیون تن خواهد بود. دیگر کشورهایی اروپایی نیز در سال ۲۰۲۳ با رشد ۷.۴ درصدی تقاضای ۴۲ میلیون تن و در سال ۲۰۲۴ با رشد شش درصدی تقاضای ۴۵ میلیون تن فولاد تقاضا خواهند داشت.

مجموع تقاضای فولاد در سه کشور کانادا، امریکا و مکزیک در سال ۲۰۲۳ با ۱.۶ درصد رشد سالانه ۱۳۵ میلیون تن و در سال ۲۰۲۴ با ۲.۳ درصد رشد سالانه ۱۳۸ میلیون تن فولاد خواهد بود. کشورهای امریکای میانی و امریکای جنوبی نیز در ۲۰۲۳ با ۱.۴ درصد رشد، ۴۶ میلیون تن و در ۲۰۲۴ با ۲.۳ درصد رشد، ۴۷ میلیون تن فولاد تقاضا خواهند کرد.

تاریخ:1402/02/31

منبع:چیلان

فروشگاه فولاد، انواع فولاد، فولاد، فولاد در ابعاد و اشکال مختلف، ورق فولاد، تسمه فولاد ، لوله فولاد،میلگرد فولادی، انواع فولاد قالب پلاستیک

قیمت فولاد

همراه : 09121859720

ایمیل : Kabiri.Nima@gmail.com

بررسی تقاضای جهانی فولاد در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ میلادی / کدام مناطق فولاد بیشتری می‌خواهند؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *